کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران با خانواده شهیدان \"راسان\"

01:32 - 25 تیر 1396

کوردستان میدیا: گروه دیگری از فرزندان مبارز دمکرات به کاروان شهیدان راه آزادی کوردستان پیوستند.

پس از درگیری‌ها میان نیروهای آزادیخواه پیشمرگه و نیروهای ضدبشری جمهوری اسلامی در حماسه قره سقل و کوسالان که در تابستان سال گذشته روی داد، سرنوشت گروهی از پیشمرگه‌های حزب که در این درگیری‌ها حضور داشتند در هالەای ازابهام ماند. متاسفانه پس از پیگیری‌های مستمر حزب و مردم منطقه و اعضای تشکیلات داخلی، هیچ اثری از همسنگرانمان پیدا نشد و مشخص گردید که این رفقا در آتش کینه و عداوت دشمن، جان خود را در راه آزادی و انسانیت فدا کرده‌اند.

اسامی شهیدان راه سربلندی کوردستان که در درگیری‌های مذکور جان باختند عبارت است از: شهید بهزاد پیروتی فرزند حسین و شهید علی محمودی -شمال- فرزند کریم که در حماسه قرسقل شهید شدند و همچنین شهیدان مهدی شیخی فرزند محمدخان، افشار سوره بومه فرزند محمود، برزان حسینی فرزند عثمان، شهید روح‌الله حیدری فرزند محمد، صاحب حسینی فرزند عزیز و هیوا قربانی فرزند حسن که از جانباختگان حماسه کوسالان هستند.

امروز شنبه ٢٤ تیر ١٣٩٦ خورشیدی، مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران، با دعوت از خانواده‌های این شهیدان، بعد از ابراز همدردی و تاسف خود و حزب دمکرات از شهید شدن فرزندان وفادار حزب، به آن‌ها اطمینان داد که راه آن‌ها ادمه خواهد یافت و پیروان راهشان با ایمانی راسخ‌تر از گذشته برای رسیدن و تحقق آرمان شهیدان به ملت و سرزمینشان خدمت می‌کنند.

در تاریخ ٢٦خرداد ١٣٩٥ خورشیدی، نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران با همکاری خائنین به وطن، روستای قره‌سقل اشنویه را محاصره و مورد هجوم قرار دادند که طی این درگیری گروهی از نیروهای آزادیخواه پیشمرگەی حزب دمکرات کوردستان ایران به شهادت رسیدند.

گروهی از پیشمرگەهای کوردستان که با از خودگذشتگی تمام در مبارزەای نابرابر در مقابل دشمنی تا دندان مسلح مقاومت کردند و تا آخرین قطرەی خون خود فریاد آزادی را سر دادند، توانستند پایەهای سپاه ظلم و استعمار را به لرزه درآوردند و به مانند قهرمانان مبارزه مسلحانه سالهای ٤٦-٤٧ که جزیره آرام محمدرضاشاه را لرزاندند، این بار با راسان شاخ حماسه‌ی قره‌سقل را آفریدند و رویاهای حکومت تروریستی ایران را به کابوسی بدل کردند.

همچنین در تاریخ ٥ تیر سال ١٣٩٥، هنگامی که هنوز زخم شهید شدن ٦ تن از فرزندان همیشه زنده اشنویه آرام نگرفته بود، این بار گروه دیگری از پیشمرگەهای کوردستان در جای دیگری از وطن در مقابل هجوم درندانەی دژخیمان و نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به مبارزه دست زدند و با فدا کردن جان شیرین خود در راه آزادی و انسانیت به خلق حماسەی کوسالان دست زدند.

border=0
دیدار دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران با خانواده شهیدان راسان

border=0
دیدار دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران با خانواده شهیدان راسان