کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فرانسه نگرانی شدید خود را ازحمایت تسلیحاتی رژیم ایران از گروه تروریستی حزب‌الله اعلام کرد

17:05 - 26 تیر 1396

کوردستان میدیا: حمایت ایران از گروەهای تروریستی از عوامل اصلی ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه می‌باشد امری که واکنش تند کشورهای غربی را در پی داشته است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، روز یکشنبه ٢٥ تیر ١٣٩٦ در کنفرانس خبری مشترکی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نسبت به حمایت‌های تسلیحاتی رژیم ایران از گروه تروریستی حزب‌الله ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، فرانسه را شریک نگرانی‌های اسرائیل از حمایت‌های تسلیحاتی رژیم ایرن از گروه تروریستی حزب‌الله دانست.

مکرون همچنین بر پافشاری کشورش برای اجرای تمام بندهای توافق هسته‌ای از سوی ایران تاکید کرد و اعلام کرد که بر این موضوع نظارت کامل خواهد داشت و اطمینان داد که مانع دست یافتن رژیم ایران به تسلیحات ‌هسته‌ای خواهد شد.

بنابر گزارشات منتشر شده، حسن نصرالله دبیرکل گروه تروریستی حزب‌الله، در ماه گذشته اعلام کرد این گروه با موشک‌هایی که دراختیار دارد می‌تواند هر موضعی را در اسرائیل هدف قرار دهد.

این در حالیست که بنابر اسناد منتشر شده این موشک‌ها از نوع شهاب و بدر ساخت رژیم ایران بوده که توسط این رژیم دراختیار گروه‌ حزب‌الله برای دفاع از منافع آشوب طلبانه و تروریستی ایران در منطقه قرار می‌گیرد.

رژیم جمهوری اسلامی ایران با حمایت‌هایش از گروەهای تروریستی همواره عامل بی ثباتی منطقه بوده و این موضوع باعث نگرانی کشورهای منطقه و جامعه جهانی است. ساخت سلاح‌های سنگین و دستیابی احتمالی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌ای با توجه به سیاست‌های شوم و تروریستی این رژیم تهدیدی برای جهان به حساب می‌آید.