کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دروغ‌پراکنی‌های مسئولان رژیم و بی‌آبی گسترده در سطح شهر ایلام

17:16 - 3 مرداد 1396

کوردستان میدیا: فرسودگی سیستم آبرسانی شهری، عدم تخصیص بودجه کافی برای بهسازی و عدم بهرەبرداری مناسب از منابع آبی استان، هر سال مردمان ایلام را با قطعی آب و مختل شدن زندگی عادی آن‌ها روبرو ساخته است.

بنابر گزارشات رسیده به سایت کوردستان میدیا، ساکنین شهر ایلام حتا پیش از آغاز فصل گرما با مشکل قطعی آب یا کم فشاری دامنه‌دار آن روبرو بودەاند.

بنابر این گزارشات قطعی مکرر و چندین ساعته و نیز کم فشار بودن جریان آب در طول روز در سطح شهر ایلام، زندگی عادی این مردمان را مختل و موجب ایجاد تشنجی مضاعف برای این مردمان شده است.

ایلام که با داشتن منابع گسترده و غنی زیرزمینی و روزمینی طی دهه‌های اخیر از محروم‌ترین استان‌های ایران به شمار می‌آید، از داشتن سیستم آبرسانی مناسب نیز بی‌نصیب می‌باشد. رژیم ایران علاوه بر غارت ثروت‌های این استان کوردنشین، آن‌ها را از داشتن سیستم آبرسانی مناسبی نیز محروم کرده است.

بنابر اخبار رسیده مناطق بانبرز، بلوار کارگر، جانبازان، رزمندگان، فرهنگیان و زمین شهری از جمله مناطق شهر ایلام می‌باشند که بصورت مکرر با قطعی آب برای چندین ساعت و یاکم فشار بودن آب در طول روز روبرو بودەاند.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بنابر خبر منتشر شده‌ای در خبرگزاری مهر، سه‌شنبه ٣ مرداد ١٣٩٦، اعلام کرده است که: هیچ گونه قطعی در شبکه آب آشامیدنی شهر ایلام وجود ندارد.

علاوه بر گزارش مستقیم شهروندان از قطعی‌های مکرر، برخی از سایت‌های حکومتی نیز همچون تابناک، ایرنا و خانه ملت طی انتشار اخبار جداگانەای در روز شنبه ٣١ تیر بر قطعی آب در سطح شهر ایلام اشاره کردە و آنرا تائید کردەاند.

تناقضات خبری در ایران که خود آشکار کننده بخشی از دروغ‌های مسئولان رژیم می‌باشد نه تنها از میزان دروغگویی آن‌ها نکاسته بلکه نشان‌دهنده‌ی آن است که مسئولان ایران اسلامی از گفتن هر نوع دروغی هیچ ابایی ندارند.

ایلام که به عروس زاگروس معروف است و بدلیل قرار گرفتن در دل زاگرس ازچشمه‌ها و رودهای پرآب متعددی همچون سیمره، چزمان، چناره، شيروان و چرداول، رود سيكان و... و نیز سفره‌های آبی زمینی متعدد و وسیعی بهرەمند است به سبب عدم توجه عامدانه حکومت فاشیستی ایران و عدم تخصیص بودجه کافی برای بهرەبرداری و انتقال منابع آبی و ایجاد یک شبکه مدرن آبرسانی برای مردمان این استان، از داشته‌های خود محروم بوده و نتوانسته از این ثروت بی‌شمار استفاده کند.

حکومت فاشیستی-مذهبی ایران همیشه مردمان ایلام را به جرم کورد بودن از ثروت طبیعی خود محروم کرده و با وجود قرار گرفتن ١٤ درصد از منابع گازی ایرن در این استان کوردنشین، فقر، بیکاری، خودکشی، آوارگی جوانان در استان‌های جنوبی و مرکزی برای یافتن کار و عدم توسعه‌یافتگی از ویژگی‌های بارز این استان بوده و می‌باشد.