کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دامنەی تحریم‌ها علیه رژیم اسلامی ایران افزایش یافت

17:48 - 7 مرداد 1396

کوردستان میدیا: برنامه‌های نظامی و موشکی رژیم ایران و نقض ممتد عهدنامه‌ها‌ی بین‌المللی در این رابطه از سوی رژیم مذکور، موجب تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ٦ مرداد ١٣٩٦، شش شرکت دیگر ایرانی را به لیست تحریم‌ها خود علیه رژیم جمهوری اسلامی افزود. این در حالیست که طی یک ماه گذشته که طرح تحریم‌های تازه علیه رژیم ایران در کنگره آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است چندین بند الحاقی در جهت کارآتر کردن تحریم‌ها به آن اضافه شده است.

یک روز پس از پرتاب ماهواره به فضا از سوی ایران، شش شرکت ایرانی که در ساخت این موشک همکاری داشته‌اند به نام‌های: صنایع کریمی، رستگار، چراغی، ورامینی، کلهر و امیرالمومنین که همه آنها زیر مجموعه شرکت صنایع همت به حساب می‌آیند، به لیست تحریم‌های وزارت خزانەداری افزوده شدند.

به گفته‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا، پرتاب این موشک ماهواره‌ای به نام سیمرغ حرکتی تحریک‌آمیز است و رژیم جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای خاورمیانه دانست.

این در حالیست که کشورهای غربی این آزمایش موشکی را برخلاف قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل دانسته و از ایران خواستند که فعالیت‌های نظامی خود را متوقف کرده و بر این باورند که آزمایش این موشک ماهواره‌ای در راستای توسعه برنامه‌های موشک بالستیک دور برد است.

از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی، آزمایشات موشکی را حق خود دانسته و اعلام کرده‌اند که این آزمایش در راستای فعالیت‌های هسته‌ای نیست، اما کشورهای غربی بر این باورند که موشک مذکور توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داراست.