کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

با ورود کاروان خادمین رضوی به شهرهای کرماشان، آسمیلاسیون فرهنگی در این استان وارد فاز جدیدی شد

23:04 - 9 مرداد 1396

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران با سواستفاده از احساسات مذهبی کوردها و استفاده از حربەی مذهب طی ٤دهەی اخیر توانسته بر سرعت و شتاب آسمیلاسیون فرهنگی ملت کورد بیفزاید.

بنابر گزارشات منتشر شده کاروان به اصطلاح خادمین رضوی طی هفتە گذشته وارد کرماشان شده و با حضور در شهرستان‌ها و روستاهای مختلف کرماشان به اجرای برنامەهای مغزشویی جوانان و پیشبرد اهداف آسمیلاسیون فرهنگی در کرماشان پرداخته است.

بنابر گزارشی از خبرگزاری حکومتی مهر، این کاروان بعد از انجام فعالیت‌های مدنظر خود در شهر کرماشان به سمت روستاها و شهر هرسین به را افتاده است.

بر اساس این گزارش کاروان مذکور که از چندین ده مداح، آخوند، سخنران، واعظ و اشخاص امنیتی و اطلاعاتی تشکیل می‌شود با تشکیل اجتماعات در روستاها یا شهرها به مداحی، وعظ، سخنرانی و دادن به اصطلاح سوغاتی پرداختەاند.

نکتەی حائز اهمیت در این رابطه حضور این کاروان مذهبی-امنیتی در مناطقی است که جمعیت‌های شیعه و یارسان طی دهەها به صورت مسالمت‌آمیزی در کنار هم زندگی کردە و می‌کنند. هرسین و روستای اطراف آن از جملەی این مناطق است که دارای جمعیت شیعه و یارسان می‌باشد. فلسفەی وجودی این کاروان از سویی برای ایجاد نفاق و جدال مذهبی در میان مردم و از سوی دیگر برای پیشبرد برنامەی آسمیلاسیون فرهنگی کوردستان می‌باشد.

قابل ذکر است کاروان خادمین رضوی با بهرەگیری از محرومیت، بیکاری بالا، شدت فقر و عدم توسعە یافتگی کرماشان که محصول حاکمیت حکومت‌های مرکزگرای ایران و نیز با توزیع هدایای مالی و دادن وعده و وعیدهای مادی در پی جذب جوانان به نهادهای امنیتی -مذهبی و اجیر کردن آنان در راستای خدمت به رژیم اسلامی‌اند.

باید گفت این گروه با دامن زدن به خرافات مذهبی و مغزشویی مردم نقش مجریان آسمیلاسیون فرهنگی کورد از طریق دین و آئین را ایفا می‌کنند.

آسمیلاسیون فرهنگی فرآیندی پیچیده، سازماندهی شده و هدفمند است که طی آن گروهی زبانی، فرهنگی، ملی و یا مذهبی در گروه غالب ادغام و همگون می‌شود.

پیشتر و طی ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر اعزام ١٨٠٠ روحانی به نقاط مختلف کرماشان منتشر شده بود که با حضور کاروان خادمین رضوی در این استان صحت این واقعیت بیشتر آشکار شد که جمهوری اسلامی ایران به صورت سیستماتیک و دامنەدار به آسمیلاسیون فرهنگی کوردها می‌پردازد.

کرماشان به دلیل موقعیت استراتژیکی که در کوردستان و ایران دارد همیشه از سوی حکومت‌های ایران تحت بیشترین فشار و اقدامات ضدبشری در راستای نابودی فرهنگ، زبان و محیط‌‌ زیست آن بوده است.

ژینوساید و آسمیلاسیون فرهنگی کوردها دو برنامەی مکمل و اجرا شده از سوی رژیم اسلامی ایران در این سال‌ها بوده که به صورت سیستماتیک و با شدت هر چه بیشتری تا به امروز ادامه دارد.