کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سپاه تروریستی پاسداران برای انتقال سلاح و مواد مخدر به حوثی‌ها از مسیرهای تازه استفاده می‌کند

17:00 - 11 مرداد 1396

کوردستان میدیا: خبرگزاری رویترز طی انتشار گزارشی به راه‌های جدید مواصلاتی سلاح و تلاش مستمر ایران برای روشن نگه داشتن آتش جنگ‌های داخلی و استمرار آشوب در منطقه پرداخته است.

خبرگزاری بین‌المللی رویترز، در جدیدترین گزارش خود در مورد اقدامات تروریستی ایران جهت وسعت بخشیدن به دامنەی جنگ‌های داخلی کشورهای منطقه، به انتشار اطلاعات تازەای در باب مسیرهای جدید ارسال سلاح به حوثی‌ها پرداخته است.

بنابر این گزارش که در روز سەشنبه ١٠ مرداد ١٣٩٦ منتشر شده است، نیروهای سپاه تروریستی پاسداران با استفاده از مسیرهای جدیدی در خلیج، مهمات را به کشتی‌های کوچک‌تری در مناطقی که خطر مواجهه آنها با نیروهای امنیتی کمتر است، منتقل می‌کنند. این نقل‌ و انتقال در آب‌های کویت و نزدیک به خطوط حمل‌ونقل بین‌‌المللی صورت می‌گیرد.

این خبرگزاری به نقل از منابع اطلاعاتی خود به تشریح آنچه که در این مسیرها قاچاق می‌شود پرداخته و می‌افزاید: قطعات موشکی، سکوهای پرتاب و همین طور مواد مخدر از طریق آب‌های کویت به یمن قاچاق می‌شوند. از این راه‌ها برای انتقال پول نقد هم استفاده می‌شود.

به گفتەی منابع اطلاعاتی گزارش مذکور، این راەها که از شش ماه گذشته تا کنون مورد استفاده نیروهای تروریستی ایران قرار گرفته است در آب‌های آزاد مابین کویت و ایران قرار گرفته است و به این دلیل انتخاب شده که خطر مواجهه با کشتی‌های بین‌المللی در حال گشت‌زنی بین خلیج و دریای عمان در آن بسیار کم است.

این گزارش به نقل از یک مقام ایرانی که نامش فاش نشده به انتقال پول و مواد مخدر توسط سپاه تروریستی پاسداران از مسیرهای جدید برای تامین هزینەهای حوثی‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: آنچه که به تازگی- به طور دقیق در شش ماه گذشته- به یمن قاچاق شده است، قطعات موشکی است که در یمن تولید نمی‌شود و علاوه بر آن مود مخدر و پول نقد نیز برای تامین نیاز مالی این گروه از مسیرهای مذکور ارسال می‌شود.

جنگ داخلی در یمن از سال ۲۰۱۵ شدت گرفته است و حوثی‌ها با سرنگون کردن حکومت عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهوری یمن، کنترل صنعا، پایتخت، و بسیاری از نقاط دیگر این کشور را در دست گرفته‌اند.