کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پیام تبریک دولت روحانی با افزایش تصاعدی قیمت‌ها، به کام مردم خوش نیامد

18:45 - 15 مرداد 1396

کوردستان میدیا: هنوز دولت جدید روحانی آغاز به کار نکرده است که بازرا مصرفی ایران با افزایش تصاعدی برخی از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم روبرو می‌شود.

در پی کسری بودجه دولت و مستهلک شدن برخی از پالایشگاه‌های تولید بنزین، یکی از مسئولان پایه بلند رژیم خبر از افزایش نرخ بنزین داد و گفت: متاسفانه دو سال است که قیمت بنزین را افزایش نداده ایم و در دولت جدید روحانی این افزایش قیمت را خواهیم داشت.

این در حالی است که مجلس رژیم با ٢١٥ رای موافق طرح گران نشدن قیمت بنزین را برای سال ٩٦ تصویب کرده بود.

در پی پافشاری‌های خامنه‌ای بر در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی طرح بنزین داخلی ارائه و اجرایی شد که به گفته کارشناسان، پالایشگاه‌ها و پترشیمی‌های ایران قابلیت تولید بنزین را ندارند و اگر بنزین تولید کنند روند استهلاک این پالایشگا‌ه‌ها افزایش یافته و سرانجام از کار می‌افتند.

در همین رابطه و در چند روز اخیر، قاسم زراعت دبیر سندیکای نانوایی ها گفت که از سال ٩٣ قیمت نان افزایش نیافته و امسال ٣٠ تا ٣٥ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت. وی اعلام کرد که این روند سعودی قیمت به خاطر افزایش قیمت آرد می‌باشد.

تحریم‌های بین‌المللی باعث افزایش قیمت‌ها در ایران شده است. افزایش نرخ، تمامی اقلام مورد استفاده شهروندان را در بر گرفته است.

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و پائین بود سطح درآمدها در ایران باعث شده است که افزایش نرخ تورم طی ١٧ سال گذشته بی‌سابقه باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم در همین رابطه اعلام کرده بود: وضعیت بد اقتصادی کشور زمانی مشخص می‌شود که نگاهی به آمارهای بیندازیم به عنوان مثال ایران در زمینه آزادی اقتصادی از بین ۲۲ کشور منطقه، در رتبه بیست‌و‌دوم و در سطح جهانی از بین ۱۸۱ کشور در رتبه صد و هفتاد و چهارم قرار دارد و یا وضعیت عمومی اقتصادی ایران در منطقه در زمینه رشد ناخالص داخلی از بین ۲۴ کشور، دهم است و در سطح جهانی نیز از بین ۱۹۱ کشور در رتبەی ۸۴م قرار داریم.

در پی سیاست‌های جنگ‌افروزانەی‌رژیم و حمایت همەجانبه ایران از تروریسم، رژیم اسلامی ایران با تحریم‌های جهانی روبه‌رو شده و سالانه با کسری بودجه‌های سرسام آوری مواجه می شود و با افزایش قیمت‌ها می خواهد این کسری بودجه را از جیب مردم تامین کند.