کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وقوع درگیری میان نیروهای آزادیخواه پیشمرگه حزب دمکرات کوردستان ایران و سپاە تروریستی پاسداران

15:23 - 17 مرداد 1396

کوردستان میدیا: طی درگیری میان نیروهای آزادیخواه پیشمرگه حزب دمکرات و سپاە تروریستی پاسداران رژیم در منطقەای نزدیک پیرانشهر، چندین پاسدار و مزدور رژیم کشتە و زخمی شدند و دو پیشمرگه جان فدای آزادی بە کاروان شهیدان کوردستان پیوستند.

براساس گزارش رسیدە بە سایت کوردستان میدیا، شنبە شب چهاردهم مرداد ١٣٩٦ خورشیدی، ساعت ١١ شب، تیمی از پیشمرگه‌های شار وابستە بە حزب دمکرات کوردستان ایران کە در حال انجام ماموریت حزبی در یکی از مناطق پیرانشهر حضور داشتند، در کمین نیروهای تروریستی و مزدوران وابستە بە سپاە پاسداران افتادند که نهایتا منجر به درگیری میان پیشمرگه‌های کوردستان و سپاە تروریستی پاسداران شد.

در این درگیری نابرابر، بە دشمنان آزادی ضربەای مهلک وارد شد و با توجە بە گزارش رسیدە، چهار نفر از نیروهای سپاە پاسداران کشتە و ٦ نفر نیز بە شدت زخمی شدەاند.

متاسفانە در این درگیری ٢ پیشمرگه جان بر کف حزب دمکرات بە نام‌های یعقوب مرادی و هیمن مولان‌نژاد شهید شدند و ادامە راهشان را بە همسنگران خود در صفوف حزب دمکرات سپردند.

زندگینامە شهید هیمن مولان‌نژاد

رفیق شهید هیمن مولان‌نژاد، فرزند عثمان، در سال ١٣٧٣ شمسی در شهر مهاباد متولد شد. مراحل ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در زادگاە خویش بە پایان رساند و تحصیلات عالیه خود را در رشتە معماری در دانشگاە آزاد مهاباد ادامە داد اما بە دلیل عضویت پدرش در تشکیلات مخفی حزب دمکرات و علنی شدن فعالیت‌های او، خانواده رفیق هیمن در سال ١٣٩٣ شمسی ناچار به ترک زادگاە خویش شدند و در شهر قەلا دزئ در کوردستان عراق ساکن شدند. در تابستان ١٣٩٤ شمسی، رفیق هیمن بە صفوف پیشمرگه‌های حزب پیوست و در مهرماە همان سال، در دورە ابتدائی سیاسی ـ نظامی ٢١٦ پیشمرگه شرکت نمود و با موفقیت این دورە را بە پایان رساند. در پاییز همان سال بعنوان پیشمرگه نیروی ویژە سازمان دادە شد و خدمت پرافتخار خود را در این بخش شروع نمود.

او در دوران پیشمرگایتی خود در نیروی ویژە چندین مسئولیت مخصوص را عهدەدار شد و طی آخرین مسئولیتی کە بە او سپرده شد سەرپەلی یکی از تیم‌های پیشمرگه‌های نیروی ویژە را به عده داشت. در تابستان ١٣٩٥ شمسی طی ماموریتی در صفوف پیشمرگه‌های مرکز دو کوردستان، بە عمق خاک کوردستان رفت و در این ماموریت توانست وظایف خود را به خوبی انجام دهد. رفیق هیمن، در مرداد ماە سال جاری همراە با جمعی از پیشمرگه‌های حزب در ماموریتی حزبی در یکی از مناطق پیرانشهر حضور یافتند، کە متاسفانە در شنبه شب ١٤ی مرداد ماە ١٣٩٦، در مکانی بنام سر هەوار شیخە در کمین دشمنان آزادی ‌افتاده و همراە با یکی دیگر از پیشمرگه‌های فداکار حزب بنام یعقوب مرادی بعد از مبارزه و مقاومتی سلحشورانه شهید می‌شوند و بە کاروان پر افتخار شهیدان کوردستان می‌پیوندند.

زندگینامە شهید یعقوب مرادی

یعقوب مرادی، فرزند احمد، متولد ١٣٦٣ شمسی و در روستای تپەبور واقع در بخش هوشار و در خانوادەای کم بضاعت چشم به جهان گشود. رفیق یعقوب بدلیل فقر مالی خانوادەاش قادر بە ادامە تحصیل نبود و تنها توانست مرحلە ابتدایی را پشت سر بگذراد. او بە دلیل احساسات ملی و درک ظلم و ستمی کە بە ملت کورد وارد می‌شد، تصمیم گرفت راە مبارزە را برگزیند و بە همین دلیل در بهار ١٣٨١ بە صفوف پیشمرگه‌های حزب دمکرات پیوست و در همان سال دورە ابتدائی سیاسی ـ نظامی ١٤١ را با موفقیت پشت سر گذراند. پس از اتمام دورە بدلیل آشنایی با مسائل فنی در کمسیون مالی ـ خدماتی وظایفی را عهدە‌دار می‌شود. رفیق یعقوب در مدت ١٥ سال خدمت در قسمت مالی ـ خدماتی دو بار بصورت کتبی تشویق شدە و چندین بار هم بە شیوەهای مختلف بدلیل داشتن اخلاقی شایستە و امین بودن جوایزی را دریافت نمودە و مورد تقدیر قرار گرفتە بود. او طی این مدت در کمیسیون مالی توانسته بود همزمان چندین مسئولیت حزبی را با موفقیت بە انجام برساند و در سال ١٣٩٢ بدلیل شایستگی و توانایی‌هایش، بە پلەی کادر فنی در کمسیون مالی ـ خدماتی ارتقا می‌یابد.

شهید یعقوب مرادی، در تابستان ١٣٩٥ شمسی در جریان مبارزات نوین ملت کورد بە رهبری حزب دمکرات کوردستان ایران بنام راسان دو بار همراە با پیشمرگه‌های مرکز ٢ی کوردستان در ماموریت‌های نیروهای پیشمرگه حزب در عمق خاک کوردستان شرکت کرده و بنابە گفتە همرزمانش در این ماموریت‌ها نقش مهمی بر عهده داشته است.

رفیق یعقوب مرادی در ١٤ی مرداد ماە ١٣٩٦ی شمسی همراە با جمعی از پیشمرگه‌های حزب دمکرات در حال انجام وظایف حزبی در منطقە پیرانشهر در محلی بنام سر هەواری شیخە در کمین دژخیمان جمهوری اسلامی افتاده و همراە با یکی دیگر از پیشمرگه‌های حزب بنام هیمن مولان نژاد در جنگی نابرابر بعد از مبارزەای سلحشورانه بە کاروان شهیدان کوردستان می‌پیوندند.