کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت ١٢ نفر در کویت به اتهام جاسوسی برای حزب‌الله لبنان

16:44 - 21 مرداد 1396

کوردستان میدیا: در ادامه آشکار شدن فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران و نیروهای تروریستی وابسته به آن، ١٢ نفر دیگر به اتهام جاسوسی برای حزب‌الله در کویت بازداشت شدند.

بنابر گزارش الجزیره، وزارت کشور کویت طی صدور بیانیەای از بازداشت ١٢ نفر در این کشور به اتهام همکاری و جاسوسی برای حزب‌الله لبنان خبر داده است.

سازمان‌های اطلاعاتی کویت و نیز وزارت امور خارجەی این کشور در ماه‌ها و سال‌های اخیر بارها طی بیانیەهای رسمی اعلام کردەاند که ایران و گروەهای تروریستی وابسته به این رژیم همچون حزب‌الله لبنان با تشکیل سازمان‌ها و باندهای جاسوسی در کویت مستمرا در تلاش برای ایجاد اخلال و انجام فعالیت‌های تروریستی در این کشور هستند.

در همین رابطه و طی روزهای اخیر، امارات متحدەی عربی یک شهروند ایرانی را که در این کشور بازداشت شده بود به اتهام جاسوسی و همکاری با برنامەهای اتمی رژیم تروریستی ایران طی چند جلسه دادگاهی به ١٠ سال زندان محکوم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه تجدیدنظر فدرال ابوظبی حمیدرضا محمد، را به اتهام قاچاق قطعات موردنیاز برای ساخت بمب اتمی به ایران که نهایتا منجر به تیرگی روابط آمریکا و امارات شده دادگاهی کرده است.