کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

به آتش کشیدن کانون فرهنگی - هنری \"ڤەژین\" ، فعالیت‌های این کانون را متوقف نکرد

01:18 - 25 مرداد 1396

کوردستان میدیا: پس از آنکە در روز جمعە بیستم مرداد ماە ١٣٩٦ی شمسی، کانون فرهنگی ـ هنری ڤەژین در شهر مریوان از سوی افرادی ناشناس به آتش کشیده شد، مسئولان این کانون بر تداوم فعالیت‌های خود تاکید کردند.

بر اساس گزارش رسیدە بە وب‌سایت کوردستان میدیا؛ در نخستین عکس‌العمل کانون فرهنگی ـ هنری ڤەژین پس از به آتش کشیده شدن ساختمان کانون مذکور به دست افراد ناشناسی، مسئولان و مدیران کانون ڤەژین نشستی دیگر در راستای مجموع نشست‌های کمیتە فرهنگی این کانون در جلو ساختمان به آتش کشیده آن برگزار گردید.

در روز ٢١ی مرداد ١٣٩٦ مدیران کانون فرهنگی ـ هنری ڤەژین در بیاننامەای خبر آتش گرفتن این کانون را اعلام کردند و در همان حال گفتند: کانون ڤەژین این اقدام را عملی بزدلانە و ضدفرهنگی می‌داند و از تمامی امکانات قانونی برای مشخص شدن عوامل این حوادث استفاده می‌کند تا عاملین به سزای عمل‌شان برسند. مطمئنا چنین اعمال بزدلانەای نە تنها گام‌های‌مان را سست نمی‌کند، بلکە با پی بردن بە اینکە فعالیت‌های‌مان افراد کوته فکر کتاب‌سوز را عصبی کرده است، باورمان بر حقانیت راهی کە در پیش گرفتەایم بیشتر و ایمانمان نیز محکم‌تر شده است.

کانون ڤەژین مستمرا با حمایت مردم و برای مردم گام برداشته است و اکنون نیز با حمایت مردم مصمم‌تر از قبل در راە زندە نگە داشتن زبان و فرهنگ منطقە فعالیت‌هایش را دوبارە آغاز می‌کند.

حادثە آتش زدن ساختمان اصلی این کانون از سوی اکثریت فعالان فرهنگی کورد در ایران و خارج از ایران محکوم شده است و چندین شخصیت مهم و شهیر عرصه‌ی فرهنگ نیز حمایت خود را از فعالین کانون ڤەژین اعلام نمودەاند.

کانون فرهنگی ـ هنری ڤەژین کانونی فرهنگی ـ هنری، غیر دولتی، غیر سیاسی و بە دور از منافع مادی است، کە در تابستان سال ١٣٨٣ی شمسی آغاز بە کار کرد و توجه بە فرهنگ و فولکلور اصیل کوردی را از وظایف اصلی خود تعریف کرده است.