کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش در خصوص سفر به ایران هشدار داد

18:59 - 25 مرداد 1396

کوردستان میدیا: در پی بازداشت متعدد شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده بودند، وزارت خارجه این کشور به شهروندانش در رابطه با سفر به ایران هشدار داد.

دولت دونالد ترامپ به شهروندان آمریکا از جمله آن‌هایی که دو تابعیت ایرانی-آمریکایی دارند هشدار داده است که در صورت سفر به ایران در معرض خطر بازداشت و زندانی شدن هستند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود، ایران باید دست از گروگان گیری بردارد و در صورت تداوم چنین رفتارهایی، مجازات‌های تازه برای ایران در نظر می‌گیرد.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه بیست و سوم مرداد منتشر شد: شهروندان آمریکا باید با دقت زیاد مخاطرات را بررسی کنند و به تاخیر انداختن برنامه سفر خود به ایران را مد نظر قرار دهند.

بیانیه می‌افزاید: شهروندان آمریکا که مقیم ایران هستند باید به دقت گزارش رسانه‌ها را دنبال کنند، شرایط محلی را زیر نظر داشته باشند و مخاطره باقی ماندن در کشور را مورد بازبینی قرار دهند.

پیش از این و در سال ٩٤، حمید سمیعی که تابعیت ایرانی آمریکایی داشت، روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه به همراه یک زندانی دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

وی که به اتهام قتل یک ایرانی به‌نام بهروز جان‌محمدی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و پس از بازگشت به ایران بازداشت شده بود، در ایران محاکمه و به اعدام محکوم گردید.

ایران در سال‌های اخیر تعدادی از شهروندان آمریکایی را به اتهام جاسوسی و رعایت نکردن قوانین اسلامی بازداشت و به حبس‌های دراز مدت محکوم کرده است.