کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تخریب لوح یادبود میکونوس تکذیب شد

23:46 - 25 مرداد 1396

کوردستان میدیا: مسئول کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین تخریب لوح یادبود میکونوس در برلین را رد کرد.

حمید نوذری، مسئول کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین طی گفتگویی با کوردستان میدیا خبر تخریب لوح یادبود میکونوس توسط عوامل رژیم ایران در برلین را تکذیب نمود.

او گفت: سه هفته پیش با ارسال نامه‌ای به شهرداری منطقه ویلمرزدورف برلین خواستار ترمیم و بازسازی این لوح یادبود شدیم.

مسئول کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین می‌افزاید: این اقدام را در آستانه بیست و پنجمین سالگرد شهیدان میکونوس انجام داده‌اند.

ایده رونمایی این لوح یادبود را نمایندگان احزاب سوسیال دمکرات، سبزها و سوسیالیسم دمکراتیک، سال ۱۹۹۷ در شورای شهر منطقه ویلمرزدورف برلین مطرح کردند، اما در آن زمان وزارت امورخارجه آلمان به دلیل عدم قطعیت حکم با آن مخالفت کرد.

یک سال بعد در دسامبر ۱۹۹۸ حکم دادگاه بدوی قطعیت یافت. حکمی که بر اساس آن علی خامنه‌ای رهبر رژیم، رئیس جمهور وقت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر امور خارجه وقت علی اکبر ولایتی و وزیر اطلاعات و امنیت وقت علی فلاحیان، به عنوان آمران ترور در برلین شناخته شدند.

روز ٢٦ شهریور ١٣٧١ (١٧سپتامبر ١٩٩٢) در جریان حمله‌ی ‌تروریست‌های ‌رژیم جمهوری ‌اسلامی ‌ایران به ‌رستوران میكونوس در برلین آلمان دکتر صادق شرفکندی، دبیرکل سابق حزب دمکرات همراه ‌با فتاح عبدلی‌، عضو كمیته‌ی ‌مركزی‌ حزب و همایون اردلان، نماینده حزب در آلمان به ‌شهادت رسیدند.

رژیم اسلامی ایران بعد از موضع شدید کشورهای عربی نسبت بە قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هشدار داد کە این کشورها خواری اروپا را بعد از قضیە میکونوس بە یاد داشتە باشند.