کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

روحانی، پست‌های وزارت دولت را به بازجوهای وزارت اطلاعات اختصاص داد

00:04 - 26 مرداد 1396

کوردستان میدیا: کمپین بین‌المللی حقوق بشر، در گزارشی بیان کرد: جواد آذری جوهری نامزد تصدی پست ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر مسئول امور شنود در وزارت اطلاعات و بازجوی زندانیان سیاسی بوده است.

به گزارش این سازمان، نامبرده یکی از کارمندان وزارت اطلاعات بوده که در هنگام بازداشت فعالین سیاسی مسئولیت ضبط و جمع‌آوری کامپیوتر، موبایل و اشیا افراد بازداشت شده را برعهده داشته است.

جواد آذری در مصاحبه‌ای که با روزنامه ایران در بیست و دوم مرداد ١٣٩٦ انجام داده بود گفته بود که من به کارهایم در وزارت اطلاعات افتخار می‌کنم و بر وجود سیستم شنود و تداوم جاسوسی از مردم و فعالین تاکید کرد.

بنابر گفته‌های نامبرده، او در سال ١٣٨٤ شمسی کارشناس امور تکنولوژی و در سال ١٣٨٨مدیر کل امنیت ارتباطات در سازمان تنظیم آیین نامه‌ها بوده و در سال١٣٩٤نیز به پیشنهاد محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت اطلاعات به این وزارت منتقل شده است.

سیستم شنود به استناد ماده ١٥٠ قانون آیین دادرسی کیفری در ایران قانونی شده ودر این قانون آمده که سیستم شنود در اداره کل دادگستری و تحت نظر رئیس قوه قضاییه اجرا می شود.

امیر رشیدی، محقق در خصوص دسترسی به اینترنت در کمپین حقوق بشر در ایران، نسبت به پیشنهاد جوهری برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته: مسئول کردن جواد آذری برای ساختن زیربنای سیستم شنود بیان کننده این است که رژیم ایران توانایی‌هایی برای جاسوسی و هک کردن دارد.

همچنین رشیدی اضافه کرد: اکثر دولت‌ها از سیستم شنود استفاده می‌کنند اما همانند مسئولان ایرانی به این مسله افتخار نمی‌کنند.