کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

طی مراسمی، ٧٢مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کوردستان ایران گرامی داشته شد

00:03 - 27 مرداد 1396

کوردستان میدیا: جشن ٢٥ مرداد، سالروز تاسیس حزب دمکرات کوردستان ایران در مقر دفتر سیاسی برگزار گردید.

بنابر گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، روز سەشنبە بیست‌و‌چهارم مرداد ١٣٩٦ شمسی، مراسمی به مناسبت گرامیداشت ٧٢مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کوردستان ایران و با حضور اعضاء رهبری، کادر، پیشمرگه‌ها و خانوادەهای حزب برگزار شد.

این مراسم با سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت بە یاد شهیدان راە آزادی کوردستان آغاز گردید.

در این مراسم، کریم پرویزی عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران بە مناسبت ٧٢مین سالروز تاسیس حزب دمکرات سخنانی را ایراد نمود.

کریم پرویزی در ابتدای سخنانش گفت: حزب دمکرات در شرایطی تاسیس شد که فاشیسم در جهان و علی‌الخصوص دیکتاتوری و استبداد در بعضی از کشورهای منطقە در اوج خود بود و همچنین سیستم عشیرەای، منطقەگرایی و حاکمیت خان بافت اصلی جامعە را تشکیل می‌داد.

پرویزی در ادامه سخنانش به علل تاسیس حزب دمکرات پرداخت و نبود آزادی انسان‌ها، نابود کردن کرامت آن‌ها، آسمیلاسیون فرهنگی، تحریف تاریخ، انکار هویت ملی و چندین فاکت فکری دیگر را از علل اصلی تاثیرگذار در تاسیس این حزب دانست.

کریم پرویزی، در بخشی دیگری از سخنان خود بە مدرن بودن حزب دمکرات، مسئول و پاسخگو بودن این حزب، مکتب فکری و انقلابی حزب، متعصب نبودن و خلاق بودن دمکرات و همچنین متعهد بودن بە اخلاق در سیاست اشارە کرد.

نامبردە دربخش دیگری از سخنانش علاوه بر اشاره به وضعیت آشفته رژیم، مبارزە راسان روژهلات را ادامە سنت انقلابی، خلاقانه و متعهدانەی حزب دمکرات بە آرمان‌های مردم کورد معرفی کرد.

در بخش دیگر برنامە، گروە موزیک حزب دمکرات کوردستان ایران، سرودی حماسەای با نام گلاویژ را تقدیم حاضران در مراسم کرد.

همچنین به مناسبت ٧٢مین سالروز تاسیس حزب دمکرات کوردستان ایران، شاعر پیشمرگ استاد بیبەش، به خوانش چندین شعر پرداخت.

در ادامه این برنامه، پیام سازمان‌های اتحادیە زنان، جوانان و دانشجویان دمکرات کوردستان ایران اتوسط شنو درودگر معاون دبیرکل اتحادیە زنان، خواندە شد.

پس از این پیام، سرودی نیز با نام مکتب دمکرات از سوی کودکان مرکز نرگس خوانده شد.

در بخش پایانی این برنامە، سرود من دمکراتم از سوی هنرمند غلام فاتحی و با همکاری گروە موزیک حزب تقدیم حضار گردید.