کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دولت یمن رژیم ایران را عامل ایجاد آشوب و تداوم جنگ داخلی در این کشور معرفی کرد

18:31 - 28 مرداد 1396

کوردستان میدیا: وزیر خارجه دولت یمن اعلام کرد علت ناآرامی‌های یمن، حمایت‌های مالی و لوجستیکی ایران و پرداخت‌های میلیاردی به فرمانده‌هان کودتاگر می‌باشد.

عبدالملک المخلافی وزیر خارجه یمن، در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل طی سخنانی اظهار داشت: فرماندهان کودتاگر میلیاردها دلار به دست می‌آورند و گفت که حمایت‌های مالی و لوجستیکی رژیم ایران مانع صلح در این کشور می‌باشد.

به گفته وزیر امور خارجه یمن، از آغاز جنگ تا کنون، بیش از چهار هزار نفر تنها در شهر تعز بدست کودتاگران کشته شده‌اند.

مخلافی اظهار داشت: یمن از تروریسم رنج می‌برد و ما با جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنیم. کودتاگران به دلیل حمایت مالی و لوجستیکی که از ایران دریافت می‌کنند، پیشنهاد صلح را رد می‌کنند.

پیش از این المخلافی اعلام کرده بود که به دلیل دخالت در امور این کشور و حمایت‌های مالی و نظامی از حوثی‌های یمن، کشورش تصمیم دارد دخالت‌های رژیم ایران و مخالفت آن با قطعنامه‌ی ٢٢١٦ را به شورای امنیت بکشاند.

رژیم ایران سالانه پول‌های کلانی را برای ناامنی و دخالت در کشورهای همسایه هزینه کرده و به یکی از اصلی‌ترین حامیان تروریسم در دنیا بدل شده است.

این در حالی است که وضعیت معیشت و اقتصادی مردم ایران در بدترین حالت خود قرار دارد و بیش از ٧٠ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.