کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بشار اسد از ایران، روسیە و حزب‌الله بە خاطر کمک‌ بە ارتش سوریە تشکر کرد

22:48 - 30 مرداد 1396

کوردستان میدیا: رئیس جمهور سوریە در مصاحبەای گفت که کشورش توانستە توطئە غربی‌ها، مبنی‌بر براندازی حکومت سوریه را خنثی کند اما تا پیروزی راه پرفراز و نشیبی در انتظار است.

بشار اسد طی مصاحبه‌ای تلویزونی با خبرگزاری رویترز در روز یکشنبه ٢٩ مرداد ١٣٩٦ اعلام کرد، ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان در جنگ داخلی سوریه نقش بسزای بازی کردند و حمایت‌ها سیاسی، اقتصادی و نظامی آن‌ها باعث پیروزی‌های بیشتری در این جنگ شد.

او در ادامه گفت: ایران در تمام نشست‌های بین‌المللی با ما بوده و به عهد خود وفا کرده است.

او همچنین از طرح ترامپ رئیس جمهور آمریکا، انتقاد کرد و گفت منطقه امن تنها تروریست‌ها را پوشش می‌دهد. این درحالی است بشار اسد تمام حامیان اپوزسیون سوریه را تروریست قلمداد می‌کند.

اسد همچنین افزود: کشورش از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کشورهای شرقی وابسته است.

اظهارات اسد همزمان است با حرف‌های قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس در تهران در روز جهانی مسجد که انتقاد کرده بود از نقش مسجدها و گفته بود وظیفه مسجدها آموزش نیروهای مدافع حرم است. این اظهارات تایید کننده حرف‌های اسد است و این را می‌رساند که هر دو از یک بنیاد فکری و استراتژی تغذیه می‌شوند.

نیروهای محافظ حرم در فلسفه رژیم ایران به شبه نظامی‌های گفته می‌شود که در ایران آموزش می‌بینند و سازماندهی می‌شوند و در قالب نیروهای مدافع حرم برای جنگ سوریه فرستاده می‌شوند.

مدتی پیش محمد پاکپور به خبرگزاری فارس سپاه پاسداران گفته بود نقش مشاوران ما تنها نقشه‌کشی برای ارتش سوریه نیست بلکه تکنیک و تاکتیک هم است در همین رابطه اضافه کرد برای این موضوع نیروهای ما باید در داخل شهرا باشند.

او خاطر نشان کرد مستمر هستیم برای فرستادن مشاوران، تا وقتی سوریه به ما نیاز دارد.

رژیم ایران به طور مستمر و آشکار پشتیبانی سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را از رژیم اسد اعلام کرده است.

از آغاز جنگ سوریه، پاسداران و بسیجی‌های رژیم ایران دوشادوش ارتش بشار اسد با مخالفان رژیم بحص این کشور جنگیده‌اند.