کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٧ میلیون خانوار بی‌مسکن ایرانی، حاصل سیاست‌های جنگ افروزانه ایران اسلامی در خاورمیانه

16:52 - 21 شهریور 1396

کوردستان میدیا: اختلافات درون حکومتی رژیم تروریستی ایران اسلامی موجب شده تا به اصطلاح جناح‌های مختلف حکومت با ارائه آمار به افشاگری علیه هم بپردازند.

روزنامه حکومتی کیهان طی مقاله‌ای که طی آن به سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی هجوم برده است به ارائه آمارهای قابل توجهی در باب بی‌مسکنی و بدمسکنی مردم ایران پرداخته است.

در این گزارش تحلیلی در روز دوشنبه بیستم شهریور ١٣٩٦، منتشر شده آمده است که: بیش از چهار سال از روی کار آمدن دولت حسن روحانی می‌گذرد اما مردم هنوز درگیر بسیاری از مشکلات اولیه زندگی خود هستند.

در دولت احمدی نژاد طرحی تصویب و اجرائی شد که به مسکن مهر معروف گشت و طی آن قرار بود که بخش عظیمی از مردم ایران صاحب منزل شخصی شوند اما بنابر آمارهای حکومتی بدلایل متعددی از جمله عدم مناسب بودن واحدهای مسکن مهر برای زندگی و به کار بردن مصالح نامناسب و بی‌کیفیت که واحدها را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کرد، ٧٥ درصد از ثبت‌نام کنندگان دریافت و خرید این مساکن طی سال‌های اخیر انصراف داده‌اند.

قابل ذکر است که بنابر گفته دبیر کانون انبوه سازان، دو و نیم میلیون خانه خالی در ایران موجود است در حالی که امسال ٣٨ درصد بر خانوارهای بی‌مسکن افزوده شده است.

صرف ثروت و منابع زیرزمینی و روزمینی ایران برای اهداف جنگ‌طلبانه رژیم تروریستی ایران در خاورمیانه و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه، علاوه بر اینکه موجب تشدید تحریم‌ها و افزایش فشار بر مردم شده است عامل اصلی گسترش فقر و بیکاری و تورم در ایران نیز می‌باشد است.

مجلس رژیم اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر با تصویب طرحی، بودجه‌ای بالغ بر ٢هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های مداخله‌جویانه سپاه قدس در منطقه در نظر گرفته است، در حالی که طبق آمار بانک مرکزی، طی سه سال گذشته درآمد ملی حدود ١٤درصد کاهش یافته و ٦٢ درصد نیز بر میزان افزوده شده است.

صرف میلیاردها دلار برای گسترش برنامه‌های موشکی و اتمی ایران از جمله موارد دیگر می‌باشد که می‌توان با صرف چنین هزینه‌هایی در مسائل معیشتی و اجتماعی مردم ، بنیاد بسیاری از نابهنجاری‌های و معضلات مردم را خشکاند اما از آنروی که زندگی و رفاه و آینده مردمان ایرن برای حکومت تروریستی ایران اسلامی هیچ اهمیتی ندارد، به این موضوع نه تنها نمی‌اندیشد بلکه به آن اهمیتی نمی‌دهد.