کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه منع فروش هواپیماهای تجاری به ایران را تصویب کرد

21:05 - 23 شهریور 1396

کوردستان میدیا: با توجه به سابقه‌ی تروریستی رژیم اسلامی ایران و بهرەگیری این رژیم از تمام امکانات برای ایجاد آشوب در منطقه، نمایندگان مجلس آمریکا خواهان ممنوعیت فروش هواپیما به ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه، با ارائه‌ متمم‌هایی خواهان منع فروش هواپیماهای تجاری به حکومت اسلامی ایران شد. روسکام بر این باور است که با توجه به پیشینه‌ی مالامال از اعمال و برنامه‌های تروریستی ایران در منطقه و جهان نباید کاری کرد که این کشور به راحتی به تکنولوژی‌های روز دست‌ بیابد.

مجلس نمایندگان آمریکا به متمم‌هایی رای داده ‌است که اگر در سنا نهایی و با امضای رئیس‌جمهوری اجرایی شود، مانع از فروش هواپیماهای تجاری به ایران می‌شود.

به گزارش وب‌سایت هیل، متمم‌ها مانع از استفاده از منابع مالی برای صدور مجوزهای مربوط به نقل‌وانتقلات پولی و نیز مانع از صدور مجوز فروش هواپیماها توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجه وزارت خارجه آمریکا می‌شود.

روسکام در این رابطه گفته است: تا زمانی که ایران به استفاده از هواپیماهای تجاری برای حمایت از تروریست‌ها و جنایت‌کاران جنگی خاتمه ندهد، شرکت‌های غربی نباید مجاز به فروش آن‌ها به شرکت‌های هوایی ایران باشند، هواپیماهایی که به جنگ خشونت‌بار راه‌افتاده توسط اسد کمک می‌کنند.

اما با این حال برخی از نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا در مورد این طرح ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از نمایندگان دمکرات در این رابطه گفته است: این مصوبه بدون هیچ دلیل مناسبی، شرکت‌های آمریکایی را هدف جریمه‌شدن قرار می‌دهد.

دولت جدید آمریکا از زمانی که قدرت را در آمریکا به دست گرفته در پی آن بوده که با تحت فشار قرار دادن رژیم تروریستی ایران و محدود کردن امکان دست‌یابی این رژیم به راه‌ها و امکانات تحقق برنامه‌های تروریستی، نقش ایران را در ایجاد آشوب و جنگ در منطقه و جهان محدود کند.