کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتیاد حربه‌ی رژیم اسلامی ایران علیه ملیت‌های ایران

16:53 - 26 شهریور 1396

کوردستان میدیا: رژیم اسلامی ایران از روش‌های گوناگونی برای تکمیل پروسه‌ی سرکوب و نابودی بنیادهای اجتماعی ایران بهره می‌برد که شیوع و گسترش اعتیاد به مود مخدر به ویژه مواد صنعتی از جمله این روش‌های ضدبشری می‌باشد.

شهاب نادری، نماینده رژیم در مجلس، روز شنبه در همایش مسئولیت اجتماعی در کرمانشاه به آمار هفتاد هزار نفر معتاد در کرماشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این آمارها دقیق نیستند اما وجود ٧٠هزار نفر معتاد در کرماشان هولناک است.

در همین رابطه خبرگزاری ایلنا طی خبری به نقل از استاندار کرماشان از مرگ ١٨٤ نفر در سال گذشته در کرماشان به علت سومصرف مواد مخدر اشاره کرده است. این در حالی‌ست که آمارهای مذکور دامنه فاجعه ایجاد شده در کرماشان را به هیچ روی نشان نمی‌دهند و در واقع آمار مرگ‌و‌میرها از این تعداد بسیار بالاتر است.

رژیم فاشیستی-مذهبی ایران برای سهولت در استثمار و استعمار کوردستان و ملت کورد از همان ابتدای قبضه‌ی قدرت، سیاست اشاعه مصرف مواد مخدر را در میان جوانان این سرزمین، در پیش گرفته تا از سویی این ملت را از وجود نخبه‌ تهی کرده و از سوی دیگر توان اعتراض را از آن بگیرد.

حضور جمهوری اسلامی ایران و نقش این رژیم تروریستی در بازار معاملات مواد مخدر و نیز استفاده این حکومت از مواد مخدر برای تامین هزینه‌های مالی گروه‌های تروریستی سابقه‌ای دور و دراز دارد. در واقع گزارشات بین‌المللی در باب نقش ایران در توزیع و فروش مواد مخدر در سطح جهان شاهدی محکم بر نقش اساسی این رژیم در توزیع مواد مخدر به عنوان حربه‌ای سرکوب علیه ملیت‌های ایران نیز می‌باشد.

خبرگزاری بین‌المللی رویترز طی گزارشی اختصاصی از بهره‌گیری ایران از راه‌های آبی خلیج‌فارس برای انتقال مواد مخدر و رساندن آن به حوثی‌ها در یمن سخن گفته است. رویترز در این باره از قول یک مقام بلندپایه ایرانی گزارش داده بود که: ایران برای ارسال پول نقد، سلاح و مواد مخدر به یمن از راه‌های جدید مواصلاتی در خلیج‌فارس که نظارت و بازرسی کمتری بر آن اعمال می‌شود بهره می‌برد.

بدلیل عدم وجود نهادی مستقل و وابستگی کامل سازمان قضایی و دادگستری ایران به فاشیسم حاکم، نمی‌توان به انجام تحقیقات موثق و پیگیری قانونی در باب توزیع مواد مخدر بدست حکومت در میان ملیت‌های ایران دست زد، اما وجود نشانگان مختلفی همچون گزارشات اشخاص نظامی، امنیتی و سیاسی ایران که به کشورهای غربی و آمریکا پناهنده شده‌اند در رابطه با مساله نقل و انتقال مواد مخدر در مرزها که با آگاهی کامل حکومت و نهادهای امنیتی روی می‌دهد اشاره کرد. همچنین می‌توان به گزارشات و اسناد متعددی که این افراد در رابطه با توزیع مواد مخدر توسط حکومت اسلامی در میان جوانان منتشر کرده‌اند اشاره کرد.