کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رهروان شرفکندی، یاد و خاطره‌ رهبرشان را گرامی داشتند

15:54 - 27 شهریور 1396

کوردستان میدیا: مراسم گرامیداشت ٢٦ شهریور، ٢٥مین سالگرد شهادت دکتر سعید شرفکندی و همراهانش، در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران در شهر کویه برگزار گردید.

بنابر گزارش خبرنگار وب‌سایت کوردستان میدیا، روز یکشنبه بیست‌وششم شهریور ١٣٩٦، مراسم گرامیداشت ٢٥مین سالگرد ترور دکتر سعید شرفکندی و همراهانش با حضور اعضای رهبری، کادر و پیشمرگه‌ها، خانواده‌های حزب دمکرات کوردستان ایران و نیز چندین حزب و جناح سیاسی در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات در شهر کویه برگزار گردید.

این مراسم با خواندن سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد و خاطره همه شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز گردید.

سپس پیام دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران به مناسبت ٢٥مین سالگرد شهادت دکتر سعید شرفکندی و همراهانش توسط مصطفی هجری دبیر کل حزب، خوانده شد.

دبیرکل حزب دمکرات در سخنان خود گفت: پرونده دادگاه میکونوس در گام اول رهبران عالی رژیم ایران را به عنوان عاملین این ترور معرفی کرد و این حکم دادگاه، مانع از تداوم ترورهای دیگر از سوی رژیم در خاک اروپا شد.

رئیس دادگاه در حکم صادره به این موضوع اشاره کرده بود که ترور وین شبیه ترور برلین انجام شده است.

هجری همچنین متذکر شد: اگر چه مسئولین ایرانی، قضات این دادگاه را تحت فشار قرار داده بودند تا از ادامه بررسی این پرونده منصرف شوند اما صدور حکم قاطعانه دادگاه میکونوس چهره واقعی رژیم تروریستی ایران را به جهانیان نشان داد.

دبیر کل حزب دمکرات کوردستان ایران در ادامه سخنانش افزود: اگر پرونده ترور وین توسط دولت اطریش پیگیری می‌شد، دکتر صادق شرفکندی ترور نمی‌شد.

مصطفی هجری به این موضوع نیز پرداخت که: دکتر صادق شرفکندی در خانواده‌ای فقیر چشم به جهان گشود و فارغ از همه کاستی‌های زندگی‌اش توانست درجات عالی علمی را بدست آورده و در دانشگاه پاریس مشغول به تدریس شود و بعدها نیز به صفوف پیشمرگه‌ها بپیوندد و با تکیه بر توانایی‌هایش به رهبری انقلابی بدل شود.

دبیر کل حزب دمکرات در پایان سخنان خود به مبحث رفراندوم استقلال اقلیم کوردستان پرداخت و گفت: این تصمیم ملی، حق مشروع تمام ملت‌های جهان است و حق تعین سرنوش یکی از اصول و اهداف حزب دمکرات کوردستان ایران می‌باشد و ما نیز با تمام وجود خود از رفراندوم استقلال کوردستان و نتایج آن پشتیبانی کامل می‌کنیم.

سپس سرودی تحت عنوان صادق شرفکندی توسط گروه سرود کودکان مرکز نرگس پیشکش حاضرین در این مراسم شد.

در قسمت دیگری از این برنامه سرودی تحت عنوان رهبرم سروده‌ی عمر غلامعلی از سوی گروه سرود حزب اجرا شد.

سپس پیام مشترک اتحادیه زنان، دانشجویان و جوانان حزب دمکرات کوردستان ایران از سوی امین ابراهیمی مدیر اجرای اتحادیه جوانان قرائت شد.

همچنین به مناسبت ٢٥مین سالگرد شهادت دکتر سعید و همراهانش بروشوری حاوی زندگی‌نامه این شهیدان در میان حضار منتشر شد.

در آخرین بخش این برنامه سرودی انقلابی تحت عنوان شپول شین سروده‌ی سلام اسماعیل‌پور توسط گروه موسیقی حزب تقدیم حاضرین در مراسم مذکور گردید.

همچنین چندین حزب و جناح سیاسی از تمام بخش‌های کوردستان در این مراسم حضور یافتند که:

اتحادیه میهنی کوردستان
پارت دمکرات کوردستان
حزب کمونیست کوردستان
اتحاد اسلامی کوردستان
حزب حق و آزادی -هاک پار-

از جمله آن‌ها می‌باشد. قابل ذکر است کمال بورکای شخصیت سیاسی کوردستان ترکیه در این مراسم حضور داشت.