کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خیمه‌شب‌بازی جدید رژیم و بازداشت فرماندهان سپاه به اتهام فساد مالی

15:24 - 2 مهر 1396

کوردستان میدیا: جدال‌ها و درگیری‌های درون حکومتی و تلاش هر کدام از به اصطلاح جناح‌های حکومت تروریستی ایران برای قبضه هرچه بیشتر قدرت و ثروت موجب می‌شود که گاه گاهی در اخبار از بازداشت یا حذف یکی از مهره‌های رژیم به دست خود این رژیم باشیم.

بنابر گزارش منتشر شده‌ای از سوی روزنامه فرانسوی لوموند، گزارش‌ها از دستگیری چندین فرمانده ارشد سپاه پاسداران به اتهام فساد مالی و اقتصادی از سوی مسئولین حکومتی تائید شده است.

این روزنامه طی مصاحبه‌ای با علی مطهری به این موضوع پرداخته است.

نایب رئیس مجلس رژیم طی این مصاحبه با تائید این از دستگیریهایی در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

مطهری در این مصاحبه که در شماره روز پنجشنبه روزنامه لوموند منتشر شده، با وارونه جلوه دادن اصل پاکسازی‌های گسترده به خاطر مسائل جناحی و سیاسی نیز سرپوش گذاشتن بر درگیری‌های درون حکومتی که موجب حذف مهره‌های رژیم می‌شود، علت این بازداشت‌ها را با بی‌شرمی تمام، پاک‌دستی در درون سپاه پاسداران اعلام می‌کند.

با این حال حسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه، بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر دستگیری تعدادی از معاونان سازمان اطلاعات سپاه در دی ماه سال گذشته به اتهام فساد اقتصادی را کذب و دروغ‌سازی برخی رسانه‌های وابسته به دشمن خوانده بود.

از زمان روی کار آمدن رژیم تروریستی جهموری اسلامی ایران تا به امروز، سپاه پاسداران به عنوان سازمان اصلی این رژیم در سرکوب مخالفان و تثبیت قدرت حاکمه، هر روز توانسته بر قدرت و نفوذ سیاسی و اقتصادی خود بیافزاید، به گونه‌ای که بنابر آمارهای رسمی بیش از ٥٠ درصد از فعالیت‌های پیمانی و نیز خرید اکثر سهام شرکت‌های دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده را سپاه با اعمال فشار و پرداخت کمترین وجه، تحت سیطره خود درآورده است.

در این میان جدال‌ها و درگیری‌های درون حکومتی مابین جناح‌های حکومت بر سر ثروت و قدرت، طی ٤ دهه اخیر قربانیان بی‌شماری را به دنبال خود داشته است. دادگاهی‌های دهه هفتاد و انتشار برنامه‌های این دادگاه در تلویزیون از جمله مهره‌هایی همچون غلامحسین کرباسچی و شهرام جزایری که با تمام خوش خدمتی‌های که به اربابان خود کرده بودند اما همچون قربانی در آن سال‌ها برای آرام نگه داشتن افکار عمومی، به ذبح‌شان اقدام کردند.

رژیم تروریستی ایران حتا به اصلی‌ترین مهره‌های خود رحم نکرده و برای حفظ اساس نظام حاضر به قربانی کردن شکل‌دهندگان و معماران این رژیم نیز بوده. آیت‌الله منتظری که زمانی نایب خمینی بود، قتل سید احمد خمینی در دوران رفسنجانی که خود او در قتل‌های ٦٧ نقش اساسی داشت، به حقارت کشاندن هاشمی رفسنجانی که او را شخص اول در به قدرت رساندن خامنه‌ای و عامل اصلی ترورهای شخصیت‌های سیاسی اصلی در اروپا می‌دانند از جمله این افراد می‌باشند.

با تمام این اوصاف و وجود چنین تاریخ سیاه و ضدبشری، به اصطلاح فعالین سیاسی و مدنی در مسائل حساس ایران و منطقه در دام تبلیغات رژیم افتاده و غیرمستقیم به تریبون رژیم برای اشاعه افکار او بدل می‌شوند. مخالفت برخی از به اصطلاح روزنامه‌نگاران و فعالین سیاسی-اجتماعی با استقلال کوردستان و هم‌نوایی با رژیم تروریستی ایران از این نوع دام‌هایی است که به اصطلاح فعالین سیاسی-اجتماعی در دام آن افتاده‌اند و ناخواسته به مهره رژیم بدل شده‌اند.