کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

والدین عامل ٨٦ درصد از کودک‌آزاری‌ها در ایران هستند

14:47 - 3 مهر 1396

کوردستان میدیا: ترویج فرهنگ خشونت طی چهار دهه حکومت رژیم ترور و وحشت اسلامی، تمام بخش‌های جامعه و نهادهای شکل‌دهنده‌ی آنرا تحت تاثیر قرار داده و دچار فروپاشی نرم‌های اخلاقی و معیارهای رفتاری شده است.

حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی ایران طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر داده است که ۸۶ درصد از کودک آزاری‌ها توسط والدین انجام شده است. اسدبیگی در ادامه افزود: تنها یک و نیم درصد از کودک‌آزاری‌های گزارش شده، توسط افراد غریبه انجام شده است.

بنابر باور عام در جامعه، اکثر افراد بر این باورند که کودک‌آزاری‌های بیشتر از سوی غریبه‌ها صورت می‌گیرد در حالی که در ایران به دلیل نبود قانونی متناسب و همچنین وجود قوانینی که حتا قتل فرزند به دست پدر شامل مجازات نمی‌داند، بیشترین آمار کودک‌آزاری‌ها توسط خود خانواده و به ویژه والدین کودکان روی می‌دهد.

اسد بیگی در تشریح کامل آمارهای بدست آمده اعلام کرد: ٦٠ درصد کودک‌آزاری‌ها توسط پدر و ٢٠ درصد توسط مادر کودک روی می‌دهد.

فرهنگ خشونت‌طلبی و توجیه اعمال خشونت بر دیگری از سوی رژیم تروریستی ایران با اجرای اعدام در ملا عام، بریدن دست و شلاق زدن در ملا عام و نیز اعمال خشونت‌بار نیروهای انتظامی در سطح شهر در برخورد با شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مردمان جامعه را به این نتیجه سهل‌الوصول می‌رساند که در صورت داشتن کوچکترین قدرتی اجازه اعمال خشونت علیه زیردست خود را دارند. واقعیتی که وجود آمارهای افزایش خشونت در سطح کل جامعه ایران و نه تنها در خانواده بیانگر این واقعیت است.