کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران در کوردستان دست به بازداشت فله‌ای زده است

21:22 - 6 مهر 1396

کوردستان میدیا: بعد از جشن و شادی مردم در شهرهای کوردستان ایران به مناسبت برگزاری موفقیت‌آمیز رفراندوم استقلال اقلیم کوردستان، رژیم ایران بازداشت فله‌ای مردم را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، فظای شهرهای کوردستان پلیسی و امنیتی است به طوری که در اکثر شهرها احساس حکومت نظامی کاملا محسوس می‌باشد.

طبق آخرین گزارش‌ها در شهرهای سقز، مهاباد، بوکان، سنه و مریوان نیروهای گارد ویژه و ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات در خیابان‌ها و کوچه‌ها مشغول گشت‌زنی هستند و رفتار مردم را زیر نظر گرفته‌اند.

دیروز در شهر سقز، مزدوران و نیروهای رژیم برای ایجاد رعب و وحشت و پلیسی کردن فظای شهر سقز به طور مستمر در داخل شهر و اماکن عمومی مشغول گشت زنی بوده‌اند و مردم را به بهانه پوشیدن لباس کوردی آزار داده و چندین شهروند را نیز در همین رابطه دستگیر کرده‌اند.

در همین رابطه ساعت پنج عصر دیروز یک دختر جوان به بهانه پوشیدن لباس محلی در نزدیکی پارک شهر (مولوی) دستگیر شده، در چندین حالت مشابه در ترمینال، فلکه هه‌لو، فلکه دکتر قاسملو و بعضی دیگر از نقاط شهر شهروندان دیگر به همین بهانه دستگیر شده‌اند.

در همین رابطه و طبق آخرین گزارش‌ها رژیم فشار زیادی به شهروندانی آورده که سال‌ها قبل به تهمت ارتباط با احزاب اپوزسیون کورد بازداشط شده‌اند و بدون اطلاع قبلی و یا داشتن حکم دادگاه، ٢٠ نفر را در این ارتباط دستگیر کرده‌اند.

شایان ذکر است که افراد مذکور را در محل کارشان بازداشت کرده‌اند و بی حرمتی زیادی نیز به آنها شده است.