کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات به مناسبت درگذشت مام جلال طالبانی پیام تسلیتی منتشر کرد

22:15 - 13 مهر 1396

کوردستان میدیا: دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران به مناسبت درگذشت مام جلال پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن پیام:

فقدان مام جلال، اندوهی سراسری است

هم‌میهنان عزیز

مبارزین کورد

اتحادیه میهنی کوردستان


متاسفانه ١١ مهر ١٣٩٦ شمسی، برابر با ٣ اکتبر ٢٠١٧ میلادی، کوردستان یکی از شخصیت‌های بزرگ خود را از دست داد که بیش از پنجاه سال از عمرش را در راه آزادی سرزمین‌اش و سعادت مردم سپری کرد.

مام جلال طالبانی، مام جلال مبارزین کورد، هرچند که در روستا و در پناه کوه‌های کوردستان چشم به جهان گشود، اما مبارزه و قیام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه خاک و ملت‌اش او را به شخصیتی کوردستانی، منطقه‌ای و جهانی بدل کرد.

مام جلال دبیر کل حزبی انقلابی و مبارز بود که در سخت‌ترین شرایط حیات سیاسی کوردستان عراق، آنرا تاسیس کرد و توانست چندین مرحله و دوران حساس و مهم تاریخی را پشت سر بگذراند.

متاسفانه بیماری، مام جلال را از دنیای سیاست دور کرد و خلا بزرگی در صفوف سیاست و مبارزه در کوردستان عراق ایجاد کرد و فقدان همیشگی این شخصیت بزرگ، آسیب بزرگی را متوجه قیام و مبارزه در کوردستان عراق و حزب مبارزش می‌کند، که تنها با هماهنگی و یکدلی و انسجام می‌شود این آسیب را تا حدی جبران کرد.

مام جلال دوست گرانقدر حزب دمکرات کوردستان ایران و مبارزه در کوردستان ایران بود و در روزهای سخت و طاقت‌فرسا یار و همراه دکتر قاسملو و حزب دمکرات بود. به همین خاطر فقدان او نیز برای حزب دمکرات داغ گرانی است که یادآور غم‌های بزرگ ماست.

ما در حزب دمکرات، علاوه بر اینکه درگذشت مام جلال را به خویشاوندان و خانواده‌ی محترم او، به ویژه همسر و فرزندانش، تسلیت می‌گوئیم، همدردی خود را با مکتب سیاسی و رهبری و همه اعضای اتحادیه میهنی کوردستان ابراز می‌کنیم و این ضایعه را به ملت‌مان، به ویژه در کوردستان عراق تسلیت می‌گوئیم. همچنین علاوه بر ابراز تاسف شدید از فقدان این شخصیت بزرگ، بار دیگر بر هماهنگی و یکدلی و انسجام در صفوف حزب دوستمان، اتحادیه میهنی کوردستان و نیز تمام احزاب و جناح‌های سیاسی و مبارزین کوردستان عراق، تاکید می‌کنیم چرا که که این مقطع حساس تاریخی در این بخش از سرزمین‌مان و در فضای چنین غم عظیمی تنها با اتحاد و انسجام می‌تواند به پیروزی بزرگ برسد.

روان مام جلال شاد
صبر و تحمل را برای عزیزانش خواهانیم
انسجام و پیروزی برای مبارزه و قیام در کوردستان

حزب دمکرات کوردستان ایران
دفتر سیاسی

١٢ مهر ١٣٩٦ شمسی
٤ اکتبر ٢٠١٧ میلادی