کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ترامپ بار دیگر ایران را عامل اصلی آشوب در منطقه خواند و از نقض\"روح برجام\" سخن گفت

15:06 - 16 مهر 1396

کوردستان میدیا: دونالد ترامپ طی سخنانی بر نقش آشوبگرانه رژیم اسلامی ایران و نقض برجام از سوی تهران تاکید کرد.

دونالد ترامپ ۱۵ مهر ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی، به انتقاد از توافق اتمی آمریکا، پنج قدرت جهانی و ایران پرداخت و رفتار مشکل‌ساز ایران در منطقه را عامل اصلی عدم ثبات و استمرار جنگ در خاورمیانه دانست.

او بدون آنکه به جزئیاتی در باب سیاست‌های جدید دولت ممطبوع‌اش در قبال ایران اشاره کند، گفت: در چند روز آینده تصمیمات اتخاذ شده در مورد توافق اتمی آشکار خواهد شد.

اشاره رئیس‌جمهوری ایالات متحده به مهلت زمانی‌ است که دولت آمریکا باید گزارش خود در تائید یا تائید نشدن اجرای توافق اتمی را به کنگره آن کشور ارائه کند. گزارش‌های دولت آمریکا به کنگره باید هر ۹۰ روز ارائه شود.

او در ادامه مصاحبه‌اش متذکر شد: باید بگویم من خیلی از توافق ناراضی هستم. من خیلی از رفتار و روش ایران ناراضی هستم، ایران یک بازیکن بد است. و مواجهه با آن‌ها مانند مواجهه با یک بازیکن بد خواهد بود.

او همچنین افزود: روح برجام قطعا در جای خود قرار ندارد، آن‌ها دقیقا در حال ایجاد مشکل هستند، به‌طور عمده در خاورمیانه.

بنابر اظهارات کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا در چارچوب تعیین راهبرد تازه آن کشور در قبال ایران، همه رفتارهای این کشور از جمله آزمایش‌های موشکی، حمایت از ترویسم و حملات سایبری را در نظر خواهد داشت.

در همین راستا رویترز به نقل یک مقام بلندپایه آمریکایی که گفته‌است ترامپ تاییدیه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی، را صادر نخواهد کرد و با این تصمیم سرنوشت برجام را عملا به کنگره واگذار خواهد کرد.

حمایت گسترده و مستمر رژیم اسلامی ایران از تروریسم و ممانعت از برقراری آرامش و صلح در کشورهای منطقه، سال‌هاست که آتش جنگ‌ها قومی و مذهبی در خاورمیانه افروخته شده و هر روز بر وسعت و دامنه آن افزوده می‌شود. به همین خاطر جامعه‌ جهانی برای کنترل و محدود کردن اقدامات تروریستی رژیم اسلامی طی دهه‌های اخیر دست به اقداماتی همچون ایجاد تحریم‌های بین‌المللی زده است اما دولت کنونی آمریکا بر ناکارامد بودن این سیاست‌ها و در پیش گرفتن سیاستی جدید سخن گفته است.