کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پالایشگاه کرماشان با کمتر از ١٠درصد قیمت اصلی خود فروخته شد

14:57 - 17 مهر 1396

کوردستان میدیا: چپاول و غارت ثروت و منابع مردم کوردستان از سوی حکومت اسلامی ایران، مستمرا و در گستره‌ای غیرقابل تصور همچنان ادامه دارد.

عبدالرضا مصری، نماینده‌ی رژیم در مجلس طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر اعلام کرد: پالایشگاه کرماشان بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی بابت دیون دولت به بانک‌های خصوصی به قیمت ۱۸۰۰ میلیارد تومان واگذار شده بود. اما پس از این، یک عده در سازمان خصوصی‌سازی این پالایشگاه را از مالکان خلع ید کرده‌اند و آن را مجددا به ۱۰ درصد قیمت اصلی به فرد دیگری واگذار کرده‌اند.

مصری که خود یکی از مهره‌های بدنام رژیم و از وابسته‌های مستقیم سپاه تروریستی پاسداران است در ادامه سخنان خود به بدهکار بودن مالک فعلی پالایشگاه کرماشان اشاره کرده است و گفت: مالک فعلی پالایشگاه صلاحیت اداره آن را ندارد و از بدهکاران بزرگ بانکی است.

درگیری‌های درون حکومتی و رقابت مابین جناح‌های رژیم بر سر تصرف هر چه بیشتر ثروت و منابع مردم کوردستان موجب شده است که هر کدام از وابسته‌های این جناح برای ایجاد مانع برای رقیب خود و پیش گرفتن در غارت و چپاول ثروت کوردستان اقدام به افشا و برملا کردن غارت‌های طرف مقابل کند که این خود موجب انتشار اخبار شگفت‌آوری از حجم جنایات و چپاول حکومت فاشیستی-مذهبی ایران علیه مردمان کورد و کوردستان شده است.

قابل ذکر است که خصوصی‌سازی شرکت‌ها، معادن و کارخانه‌ها در سال‌های اخیر بارها بر مشکلات کارگران آنها افزوده و موجب اعتراض‌ها، تحصن‌ها و اعتصاب‌های کارگری شده‌است.