کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رئیس سازمان سیا آمریکا، ایران را نسخه اصلی داعش خواند

14:41 - 22 مهر 1396

کوردستان میدیا: پیش از آنکه خاورمیانه در جنگ فرقه‌ای و مذهبی به خاک و خون کشیده شود، با تاسیس نظام ولایت فقیه در چهل سال پیش بنیادهای ظهور گروه‌های اسلامی و تروریست در خاورمیانه ریخته شد.

به گزارش ان.بی.سی مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، طی سخنانی در دانشگاه تگزاس، سیاست‌های تروریستی و آشوبگرانه‌ی ایران در منطقه و جهان را عامل اصلی بحران در خاورمیانه خواند. او در این سخنرانی که در روز پنج‌شنبه ٢٠ مهر ١٣٩٦، یک روز پیش از اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران ایراد شد، جمهوری اسلامی ایران را نسخه اصلی داعش خواند و گفت: تفاوت ایران و داعش در این است که دولت اسلامی در پی خلافت بود، اما ایران بزرگترین و قدرتمندترین حامی تروریست در دنیاست حکومتی که تحت کنترل آیت‌الله‌ها و سپاه قرار دارد.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که در سال ١٣٥٨ شمسی و بنابر فرمان مستقیم خمینی تاسیس شد در روزهای نخستین روی کار آمدنش سرکوب نیروهای مخالف و کشتار فعالین سیاسی رژیم را در دستور کار خود داشت اما بعد از مدتی، تشکیل و حمایت از گروه‌های بنیادگرای اسلامی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی در کشورهای خاورمیانه را به اهداف اصلی خود افزود. تاسیس حزب‌الله لبنان و حمایت از گروه‌های تروریست اسلامی در عراق از نمونه‌های اولیه‌ی فعالیت‌های آغازین سپاه تروریستی ایران می‌باشد.

رژیم تروریستی ایران طی چهار دهه اخیر با پیروی از سیاست و استراتژی مشخص، در پی آن بوده که با تاسیس گروه‌های بنیادگرای مذهبی در کشورهای همسایه و منطقه به صورت غیرمستقیم قدرت و نفوذ خود را بر مردمان این سرزمین‌ها اعمال کند و با ایجاد نفاق و جنگ‌های داخلی در کشورهای متفات خاورمیانه، آتش جنگ را از خود دور سازد.