کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تروریست‌های یمن اعلام کردند که به توانایی ساخت موشک‌های بالستیک دست یافته‌اند

15:04 - 22 مهر 1396

کوردستان میدیا: دخالت‌های مستمر و گسترده‌ی رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه هر روز بر آتش جنگ‌های داخلی خاورمیانه می‌افزاید و مانع از آن می‌شود که ثبات در منطقه شکل گیرد.

بنابر اخبار منتشر شده محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی شورشیان یمن در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است: یگان موشکی شورشیان به ‌زودی ساخت موشک‌های بالستیک را اعلام می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل در فروردین ١٣٩٦ قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن هرگونه ارسال سلاح به شیعیان حوثی ممنوع اعلام شد.

شیعیان حوثی از سوی رژیم تروریستی ایران حمایت مالی و نظامی می‌شوند و تا کنون ده‌ها گزارش از سوی سازمان‌های امنیتی جهان مبنی بر ارسال سلاح به حوثی‌ها از سوری رژیم تهران منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز در بهار ١٣٩٦ در یک گزارش اختصاصی به نقل از منابع موثق ادعا کرده بود که ناوگان ایران چه از راه سومالی و چه مستقیما از راه یمن، برای حوثی ها سلاح و مهمات ارسال می کند. سپاه تروریستی پاسداران بعد از شدت یافتن نظارت بر راه‌های آبی معمول، با استفاده از کشتی‌های کوچک‌تر و از مسیر آبی واقع در شمال خلیج فارس که نظارت کمتری بر آن اعمال می‌شده، برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کرده است. به این ترتیب که محموله‌های ارسالی در آب‌های کویت و در مجاورت خطوط کشتیرانی بین‌المللی به مقصد نهایی بارگیری می شده‌اند.

رژیم ایران با حمایت مستمر مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی در منطقه مانع ایجاد آرامش و صلح در کشورهای خاورمیانه می‌شود.