کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حاشیه‌نشینی در کرماشان در وضع فاجعه‌‌باری است

21:59 - 22 مهر 1396

کوردستان میدیا: کرماشان کلان شهری است که با حاشیه‌نشینی روز به روز اوضاع وخیم‌تری به خود می‌گیرد و مردم این شهر از لحاظ اقتصادی به حاشیه رانده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های رژیم، هوشنگ بازوند استاندار کرماشان در نشستی با معاون عمران وزیر کشور، در باب مدیریت شهر کرماشان به بحث و گفتگو پرداختند اما همانگونه که انتظار می‌رفت نشست مذکور بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید.

شهر کرماشان بیش از پنج سال است که عنوان کلان شهرها را یدک می‌کشد اما هنوز هیچ مبلغی به بودجه این شهر اضافه نشده و سطح خدمات این شهر نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز یافته است.

بر اساس قانون مدیریت شهری، بودجه کلان شهرها باید از شهرهای دیگر بیشتر باشد.

در این نشست، استاندار رژیم در کرماشان به مشکلات مدیریت اشاره کرد و بخش عمرانی را ضعیف خواند و از عدم هماهنگی مابین شهرداری و سازمان راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و سایر ادارات انتقاد کرد.

این در حالی است که رژیم به طور سیستماتیک بنیادهای اقتصادی شهرهای مختلف کوردستان را هدف قرار داده و آن‌ها را نابود می‌کند و سرمایه‌های شهرهای کوردستان را به غارت برده و در شهرهای فارس زبان صرف می‌کند.

هوشنگ بازوند اعلام کرد که در این استان پروژ‌ه‌هایی به ارزش بالغ بر ٧ میلیارد نیمه تمام مانده که برای برخی از این پروژه‌ها بودجه‌ای تعین نشده است.

این در حالی است که سازمان برنامه و بودجه رژیم بدون برنامه‌ریزی درست و تحلیل مشکلات شهرهای ایران، برای تمام شهرها ‌ایران برنامه‌ی واحدی دارد و در این بین شهرهای کوردستان که از بیشترین منابع زیرزمینی و روزمینی بهره‌مندند، دارای کمترین بودجه‌ی تعین شده می‌باشند. به عنوان مثال استان کرماشان که دارای منابع نفتی می‌باشد باید سهم بیشتری از بودجه کشوری را به خود اختصاد دهد.

این مشکلات موجب شده که مردم کرماشان توان تامین نیازمندی‌های روزانه خود را از دست داده و به سوی حاشیه‌نشینی سوق داده شوند.

قابل ذکر است که رژیم ایران بعد از گذشت بیست سال از اتمام جنگ ایران و عراق هنوز نتوانسته آثار زیان بار جنگ را از چهره این شهر پاک کند و برای حال و آینده این شهر هیچ برنامه‌ای ندارد.