کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

واگذاری‌های میلیاردی املاک در شهرداری تهران وارد فاز جدیدی شد

15:17 - 24 مهر 1396

کوردستان میدیا: فساد اداری و مالی گسترده در رژیم اسلامی ایران چنان گسترده و شایع است که تمام جنبه‌های سیستم اقتصادی-اجتماعی آنرا در خود فر برده است.

بعد از آنکه وب‌سایت معماری نیوز در شهریور امسال طی انتشار مجموعه‌ای از اسناد، جزئیات فساد اداری در شهرداری تهران را افشا کرد یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد که: نود درصد واگذاری‌ها در شهرداری تهران غیرقانونی و سلیقه‌ای انجام شده است.

بنابر اسنادی که وب‌سایت معماری نیوز منتشر کرده است رقم مادی فروش و واگذاری املاک شهرداری تهران به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در این اسناد به فروش املاک و زمین‌هایی اشاره شده که باقیمتی بسیار نازل به مدیران حکومتی واگذار شده است، املاکی که در مناطق مرفه‌نشین تهران قرار دارند و ارزش مادی بسیار بالایی دارند.

معماری نیوز، وب‌سایتی خبری- تحلیلی در حوزه شهرسازی و عمران است که پس از افشای اخبار مرتبط با فساد اداری در شهرداری تهران، به دستور مقام‌های قضایی در تاریخ ۱۰ شهریور ١٣٩٦ فیلتر شد. یاشار سلطانی، مدیر مسئول وب‌سایت نیز روز ۲۷ شهریورماه در پی احضار به دادسرای رسانه و عدم توانایی در ارائه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بازداشت شد.

در همین زمینه عباس جدیدی عضو پیشین شورای شهر تهران طی سخنانی اعلام کرده بود که واگذاری غیرقانونی املاک در شهرداری تهران از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است. جدیدی به واگذاری بسیاری از املاک به صورت رایگان به هئیت‌های مذهبی، نهادهای خیریه، مساجد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واگذار کرده است.

اما در همین رابطه واکنش نهادهای حکومتی به افشاگری‌های انجام شده جالب است. قوه‌ی قضائی رژیم پرونده وب‌سایت معماری نیوز را با عنوان پرونده‌ی امنیتی به جریان گذاشته است و صادق لاریجانی گفته است که ضدانقلاب خارجی با سوار شدن بر این موج مدام می‌خواهد القا کند که همه در جمهوری اسلامی فاسد و دزد هستند.