کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات از اقشار مختلف کورد در کوردستان ایران خواست تا صفوف خود را علیه جمهوری اسلامی ایران محکم و متحد سازند

20:13 - 24 مهر 1396

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کوردستان ایران در ارتباط با استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم تروریستی ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیاننامه:

بیاننامه دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران

لازم است که استراتژی جدید آمریکا سرچشمه ترور را خشک کند

هم‌میهنان عزیز


همانگونه که مطلع هستید، روز جمعه ٢١ مهر ١٣٩٦ برابر با ١٣ اکتبر ٢٠١٧، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. با اینکه در این استراتژی بیشتر به تلاش‌های ایران برای دست‌یابی به بمب اتمی و انتقاد از توافق مابین ایران و گروه ١+٥ پرداخته شده بود اما در بخشی از آن به برخی از نکات اساسی در مورد سیاست‌های غلط جمهوری اسلامی ایران اشاره شد.

ما به مانند حزب دمکرات کوردستان ایران در سال‌های گذشته و در جریان نشست‌های بین‌المللی برای حل مساله تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای دست‌یابی به سلاح اتمی، اعلام کرده بودیم که مساله اصلی در رابطه با رژیم مستبدی همچون جمهوری اسلامی تنها مشكل تلاش برای دست‌یابی به سلاح اتمی نیست، بلکه رژیم مذکور برای منطقه و جهان، از چندین بعد تهدید محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران، به مانند رژیمی ایدئولوژیک و مستبد آئینی که خشونت و جنایت را در منطقه گسترش می‌دهد، چندین دهه است که مردم ایران را استثمار می‌کند و با وحشانه‌ترین شیوه‌های ممکن آن‌ها را سرکوب می‌کند. دشمن اصلی همه ملیت‌های ایران است و در حق این مردمان مرتکب هزاران جنایت شده است و ده‌ها بار به دلیل نقض فاحش حقوق جامعه و ملیت‌های ایران و اقلیت‌های مذهبی از سوی سازمان‌های بین‌المللی مربوطه محکوم شده است.

این رژیم با تاسیس سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه و گسترش شبه‌نظامیان بسیج و بعدها نیز با ایجاد گروه‌های شبه‌نظامی تندروی مذهبی در منطقه، سرچشمه آشوب و گسترش جنگ‌های مذهبی بوده و هست و در راستای اشاعه هرچه بیشتر جنگ و آشوب حتی به گروه‌های مذهبی به ظاهر مخالف خود -همچون طالبان و القاعه- کمک رسانده و از آن‌ها حمایت کرده است، چرا که جمهوری اسلامی ایران تنها در وضعیت آشوب و جنگ مذهبی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

جمهوری اسلامی منبع تروریسم دولتی و بین‌المللی است و پیشینیه‌ی سیاهی در این رابطه دارد که بر تمام جهان آشکار می‌باشد. این رژیم به ترور مخالفین خود و نیروهای آمریکایی و خارجی بسنده نکرد و پیش از همه دست به ترور آزادیخواهان ملیت‌های ایران به ویژه رهبران کورد زد و در این رابطه نیز در چندین دادگاه بین‌المللی محکوم شد و اکنون تمام جهان به خوبی آگاهند که تروریست بهترین شناسه برای رژیم ولایت فقیه است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران در همان بدو تاسیس با اشغال سفارت آمریکا دست به نقض قوانین بین‌المللی زد که در همان دوران نیز حزب دمکرات کوردستان ایران اولین نیروی سیاسی بود که این عمل رژیم را محکوم کرد.

رژیم از همان دوران تا کنون و به درازای حیات خود، نقض حقوق و عرف بین‌المللی و منطقه‌ای را به عنوان بهترین راه برای بقاه و تداوم سیاست‌های خود دانسته و مرگ و نابودی محتوای درونی سیاست‌های‌اش را تشکیل می‌دهد و با زندگی و سعادت بشری بیگانه است.

جمهوری اسلامی هزینه‌ی سنگینی را برای دست‌یابی به سلاح اتمی متحمل شده است و هم اکنون نیز در تلاش است که به سلاح کشتار جمعی دست یابد و این توانایی را نیز تنها برای گسترش دامنه‌ی دخالت‌های خود در منطقه و اشاعه‌ی هرچه بیشتر تروریسم در جهان می‌خواهد.

ما هم پیشتر اعلام کرده بودیم که نقطه ضعف اصلی نشست‌های گروه ١+٥ با ایران در این است که تمام پرونده‌های تروریستی و جنایت و استبداد جمهوری اسلامی ایران را شامل نمی‌شود و تنها بر مساله‌ی اتمی ایران تمرکز کرده است و متذکر شدیم که این مساله به جمهوری اسلامی اجازه می‌دهد که به شیوه‌ی وحشیانه‌تری به جنایت‌های خود در ابعاد دیگر ادامه دهد و بر میزان سرکوب داخلی بیافزاید، همانگونه که گذشت زمان صحت این سخنان را اثبات کرد.

توافق جهانی در باب مساله‌ی پرونده‌ی اتمی جمهوری اسلامی هیچ منفعتی برای منطقه و ملیت‌های ایران نداشته است بلکه با پول‌های ویژ‌ه‌ای که بنابر این توافق بدست رژیم اسلامی تهران و سپاسه پاسداران رسیده و با ایجاد فرصت بیشتر برای این رژیم بر میزان سرکوب و تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه افزوده است.

همچنین ما بر این باور بودیم که رژیم جمهوری اسلامی ایران برخلاف آنچکه خود و یا مداحانش در خارج و داخل ایران می‌گویند، از سوی مردم آزادیخواه ایران و مردم منطقه به مانند رژیمی آشوبگر و جنایتکار شناخته شده است و با ده‌ها بحران اقتصادی و اجتماعی و سیاسی روبرو است که در حل آن‌‌ها عاجز مانده و به همین خاطر رژیمی روبه افول و شکست است، حتا در پلونیوم هفدهم کمیته مرکزی حزب که در مردادماه امسال برگزار شد، گزارش سیاسی در رابطه با رژیم، تحت عنوان جمهوری اسلامی رو به افول است ارائه شد.

حال نیز که استراتژی جدید آمریکا، بازنگری در توافق گروه ١+٥ با ایران در رابطه با پرونده‌ی هسته‌ای ایران، تحمیل تحریم بر سپاه پاسداران و چندین موضوع دیگر را در دستور کار خود قرار داده است، رژیم اسلامی ایران را با تنگناها و مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌سازد و جریان افول و ضعف آن را شتاب بیشتری می‌بخشد و نیز در راستای منافع ملیت‌های ایران و همه خاورمیانه می‌باشد، به همین خاطر ما پشتیبان این استراتژی جدید هستیم.

در همین راستا از تمام اقشار کورد در کوردستان ایران می‌خواهیم که برای مقابله با درنده‌ترین دشمن خود یعنی جمهوری اسلامی ایران متحد شده و با این عمل مصمم‌تر به حمایت از راسان روژهلات بپردازند و به افول و سقوط جمهوری اسلامی ایران شتاب بیشتری ببخشند.

ما بر این باوریم، آن هنگام جهان امن و منطقه‌ی خاورمیانه آسوده و ملیت‌های ایران زندگی بهتری خواهند داشت که سرچشمه‌ی تروریسم و تندروی آئینی و جنگ مذهبی که رژیم ولایت فقیه اصلی‌ترین حامی آن است با همکاری همه جناح‌ها خشک شود.

حزب دمکرات کوردستان ایران
دفتر سیاسی

٢٤ مهر ١٣٩٦
١٦ اکتبر ٢٠١٧