کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حمایت آمریکا از نیروهای دمکراسی‌خواه برای تغییر رژیم ایران

20:30 - 24 مهر 1396

کردستان میدیا: وزیر امور خارجە آمریکا اعلام کرد کە در استراتژی جدید آمریکا کە دونالد ترامپ از ان سخن گفتە است، از نیروهای دمکراسی‌خواه برای تغییر رژیم ایران پشتیبانی خواهند کرد.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجە آمریکا، در گفتگویی با شبکە تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: استراتژی جدید آمریکا تنها مقابلە با برنامە هستە‌ای رژیم ایران نیست، بلکە مقابلە همە جانبە با تهدیدات رژیم ایران است.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روز جمعە ٢١ مهر ١٣٩٦ اعلام کرد کە آمریکا استراتژی جدیدی را در برابر رژیم ایران و فعالیت‌های هستەای‌ آن در پیش خواهد گرفت. این سخنان عکس‌العمل مسئولان رژیم در پی داشت.

در این گفتگو تیلرسون با اشارە بە اینکە سعی دارند از فریاد مردم ایران برای آزادی و دمکراسی حمایت کنند، ابراز امیدواری کرد کە مردم کنترل حکومت را بدست بگیرند و اعلام کرد کە این پایان بازی نیست و بازی طولانی مدتی در پیش خواهد بود.

از سوی دیگر رژیم ایران برای فرار از این فشارها، در تلاش است تا سیاست‌های غیر انسانی خود را به نام مردم ایران به پیش ببرد و مردم را در مقابل آمریکا قرار دهد.

تیلرسون با اشارە بە اینکە بنابر درخواست ترامپ، استراتژی جدیدی برای مقابلە دراز مدت علیە زیاده‌خواهی‌های رژیم ایران و برطرف کردن نقاط ضعف توافقنامە هستەای، طرح ریزی شدە است.

وزیر امور خارجە آمریکا حمایت خود را از استراتژی جدید اعلام کرد و اضافە نمود کە در برابر تهدیدات ایران در منطقە و علیە هم ‌پیمانان‌شان و همچینن حفظ امنیت آمریکا، دست به اقدامی موثر خواهند زد.

تیلرسون در گفتگوی مذکور با اشارە بە حمایت‌های تهران از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی حوثی و پشتیبانی از رژیم اسد در سوریە، ایران را عامل اصلی آشوب در منطقه خواند و وجود رژیم ایران را ضامن بقاء گروه‌های تروریستی در منطقە دانست.