کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازە علیە رژیم ایران

13:01 - 1 آبان 1396

کوردستان میدیا: تیلرسون در سفرش بە خاورمیانە در تلاش است فشارها را علیە ایران زیادتر کند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس روز شنبە ٢٩ مهر ١٣٩٦، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجە آمریکا، کشورش را با قصد سفر بە خاورمیانە ترک کردە است.

بنابر گزارش منتشرە، تیلرسون در اولین دیدارش به دیدار مقامات عربستان خواهد رفت تا در این سفر نقش میانجیگری بین بغداد و ریاض و تشکیل جبهەای جدید میان این دو کشور را بازی کند.

تعدادی از مقامات آمریکایی کە نخواستەاند نام آن‌ها فاش شود، گفتەاند کە هدف اصلی سفر وزیر امور خارجە آمریکا بە خاورمیانە، تلاش برای ایجاد جبهەای جدید با محوریت ریاض-بغداد علیە ایران است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این گزارش اعلام کرد کە هدف از این جبهە جدید بستن درهای دیپلماتیک جهان عرب بە روی رژیم ایران و مقابلە با نفوذ روزافزون این رژیم در منطقە است.

کمیتە تازە همکاری‌ مابین عراق و عربستان تشکیل شدە و هدف اصلی این کمیتە فاصلە گرفتن بغداد از تهران است و قرار است کە تیلرسون بر سر مشکلات یمن نیز با مقامات عربستان گفتگو داشتە باشد.

قابل ذکر است که دور جدیدی تلاش‌های آمریکا و جامعە جهانی و کشورهای منطقە علیە ایران، بعد از طرح استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران شکل گرفته است.

با اینکە جامعە جهانی و آمریکا در برابر دخالت‌های رژیم ایران در منطقە و حمایت و گسترش تروریسم از سوی این رژیم، پیشتر بە مقامات رژیم ایران هشدار دادە بودند، اما رژیم تروریستی ایران همچنان بە فعالیت‌های آشوب‌طلبانە خود ادامە می‌دهد، آمریکا نیز در هشداری تازە اعلام کردە کە در صورت ادمە چنین فعالیت‌هایی، رژیم ایران را مجازات خواهد کرد.

با این حال رژیم ولایت فقیە، تنها ماندن بر مسنک قدرت برایش اهمیت دارد و مجازات و فشارها را علیە مردم ایران روز بە روز افزایش می‌دهد و بە مانند رژیم کرە شمالی با مردم برخورد می‌کند.