کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات و کومله بیانیه‌ی مشترکی منتشر کردند

15:31 - 1 آبان 1396

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کوردستان ایران و کومله بیانیه‌ی مشترکی منتشر کردند که در صورت هرگونه توطئه‌ای علیه احزاب کوردستان ایران مردم مبارز و دلیر کورد جواب قاطعی به آن خواهند داد و بی‌تفاوت نخواهند ماند.

متن کامل بیانیه:

سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی

مردم کوردستان

دوستان و دلسوزان


هجوم حشد شعبی و ارتش عراق به مناطق مورد مناقشه در کوردستان عراق نه تنها کوردستان عراق را دچار آشوب و تفرقه و زیان کرده است بلکه فرصتی را نیز برای رژیم جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های تروریستی ایجاد کرده است که از فضای خلق شده سواستفاده کرده تا به احزاب کوردستان ایران ضربه‌ای وارد کنند.

در این رابطه بر خود لازم می‌دانیم که اعلام کنیم:

- ما هرگونه تجاوز و توطئه جمهوری اسلامی ایران را در اقلیم کوردستان محکوم می‌کنیم. رژیم ایران نه تنها دشمن ملیت‌های ایران بلکه سرچشمه‌ی آشوب و بحران در خاورمیانه است و در کوردستان عراق نیز بجز ایجاد آشوب و نفاق هیچ سود دیگری نخواهد داشت.

- ما حق خود می‌دانیم که با تما توان خود برای خنثی کردن هر گونه توطئه این رژیم و مقابله با آن، هر اقدام لازمی را انجام دهیم.

- خلق مبارز و دلیر کوردستان ایران در صورت هرگونه توطئه جمهوری اسلامی علیه احزاب کوردستان ایران، پاسخ قاطعی به آن‌ها خواهند داد و منفعل نخواهند ماند. اطمینان می‌دهیم که فرزندان پیشمرگه‌شان در صورت وقوع هر احتمالی همانند همیشه، حماسه‌ی تاریخی علیه دشمنان ملت کورد خلق خواهند کرد.

- از تمام کوردهای خارج از کوردستان به ویژه کوردهای کوردستان ایران می‌خواهیم که به روش‌های مدنی علیه توطئه‌های شوم رژیم جمهوری اسلامی علیه احزاب کوردستان ایران و کوردهای ساکن کوردستان عراق، واکنش نشان دهند.

- از دولت اقلیم کوردستان و نیز خواهر و برادرانمان به ویژه آزادیخواهان، مراکز و شخصیت‌های آئینی در این بخش از کوردستان می‌خواهیم که اجازه ندهند که رژیم جمهوری اسلامی از تجاوز به خاک کوردستان به مانند فرصتی برای هجوم به کمپ‌های احزاب کوردستان ایران و نیز اعضا و حامیان آن در کوردستان عراق بهره ببرد و نباید در مقابل تجاوزات این رژیم بی‌تفاوت و منفعل بود.

- از اعضا و حامیان تمام احزاب می‌خواهیم علاوه بر آماده و حساس بودن از توهین و بی‌حرمتی نسبت به یکدیگر و نیز اعضا و حامیان احزاب بخش‌های دیگر پرهیز کرده و بر آن باشند که از گفتمانی که منافع عالی ملی و عمومی را حفظ می‌کند استفاده بهره ببرند نه رنجاندن همدیگر.

- از جوامع بین‌المللی و سازمان ملل و نمایندگان کشورها در کوردستان عراق می‌خواهیم که در قبال دخالت‌های رژیم اسلامی در عراق و کوردستان و اعمال سپاه پاسداران و تهدیدات آن‌ها علیه احزاب کوردستان ایران و جان مردمان ساکن کمپ‌ها بی‌تفاوت نبوده و در این رابطه موضع قاطعی داشته باشند.

حزب دمکرات کوردستان ایران
حزب کومله کوردستان ایران

٣٠ مهر ١٣٩٦ شمسی
٢٢ اکتبر ٢٠١٧ میلادی