کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مایک پنس: آمریکا بیکار نمی‌نشیند تا آیت الله‌ها در تهران حملات دیگری مثل حمله به مقر تفنگداران دریایی را طراحی کنند

14:49 - 2 آبان 1396

کوردستان میدیا: فعالیت‌های تروریستی و آشوبگرانه‌ی رژیم اسلامی ایران طی ٤ دهه اخیر چنان منطقه را دچار جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی کرده است که جامعه‌ی بین‌الملل چاره‌ای جز کنترل این رژیم تروریستی پیش روی خود نمی‌بیند.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مراسم یادبود حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت، رژیم اسلامی ایران را منشا شکل‌گیری گروه‌های تروریستی و حامی اصلی ترور در خاورمیانه خواند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود مستقیما به سران اصلی ایران اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری فعلی آمریکا بیکار نمی نشیند تا آیت‌الله‌ها در تهران حملات دیگری مثل حمله به مقر تفنگداران دریایی را طراحی کنند. او افزود: آقای ترامپ به ایران اخطار داده که دیگر فعالیت های بی ثبات کننده یا حمایت آن کشور از تروریسم در سراسر منطقه و جهان را تحمل نخواهد کرد.

مایک پنس نقش تروریستی حزب‌الله و حمایت ایران از این گروه تروریستی در خاورمیانه را از قلم نینداخت و در این رابطه گفت: حاکمان مذهبی ایران به حمله ۳۴ سال قبل بیروت کمک کردند و یاری رساندند و حالا هم ایران مهاجمان را ستایش می‌کند .

حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکا که ۲۴۱ کشته به جا گذاشت به گروه حزب الله لبنان نسبت داده می شود و دادگاه های آمریکا ،ایران را مسوول آن حمله می دانند.

رژیم اسلامی ایران به اتهام حمایت از تروریسم بین‌الملل و نقض مکرر حقوق بشر از سوی سازمان و نهادهای بین‌المللی تحت تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای است. قابل ذکر است ایالات متحده‌ی آمریکا مستقیما تحریم‌های وسیعی را بر ایران وارد کرده است به این امید که بتواند رفتارهای تروریستی و آشوبگرانه‌ی ایران در منطقه و جهان را کنترل کند.