کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تجاوز به دختر ١٢ ساله در مدرسه \"راه شهدا\" خشم مردم ارومیه را در پی داشت

15:12 - 2 آبان 1396

کوردستان میدیا: در پی انتشار خبر تجاوز به دختری ١٢ ساله در یکی از مدارس ارومیه، مردم خشمگین به خیابان‌ها آمده و درگیری شدیدی مابین آن‌ها و نیروهای انتظامی روی داد.

بنابر اخبار منتشر شده روز دوشنبه اول آبان ١٣٩٦ در پی انتشار خبری مبنی بر تجاوز یکی از کارمندان مدرسه‌ی راه شهدا در شهر ارومیه، مردم خشمگین به خیابان آمده و در مقابل مدرسه‌ مذکور تجمع کردند.

بنابر گزارش ارسالی از گزارشگر کوردستان میدیا، نیروهای سرکوبگر رژیم سعی داشتند که با ضرب و شتم مردم معترض، آن‌ها را از اطراف مدرسه متفرق کنند اما این عمل واکنش معترضین را در پی داشت که نهایتا به درگیری مابین مردم و نیروهای سرکوبگر ایران اسلامی انجامید.

در همین ارتباط و بر اساس گزارشی از شاهدی عینی، درگیری میان مردم و نیروهای سرکوبگر چنان شدید و وسیع بوده که ٢٠ مامور رژیم اسلامی به علت شدت جراحات به بیمارستان خمینی اعزام شده‌اند. مردم خشمگین همچنین با هجوم به مدرسه راه شهدا علاوه بر شکستن شیشه‌های مدرسه، ماشین این سرایدار را نیز به آتش کشیدند.

قابل ذکر است که مقامات و مسئولین رژیم در ارومیه در رابطه با این موضوع دچار تناقض گویی شده‌اند. از سویی مدیرکل آموزش و پرورش استان ارومیه از وقوع تجاوز جنسی در مدرسه‌ی راه شهدا خبر می‌دهد اما از سوی دیگر فرماندار و معاون سیاسی-امنیتی آنرا تکذیب می‌کند.

بنابر آمارهای مخدوشی که نیروی انتظامی منتشر کرده است تنها در سال ۹٠ شمسی ٩٠٠ پرونده تجاوز ثبت شده است. به دلیل عدم وجود قانونی مشخص در حمایت روانی و جسمی از کودکان در ایران، کودکان آسیب‌پذیرین بخش جامعه ایران هستند که همیشه قربانی خشونت‌های جنسی، جسمی یا روانی بوده و می‌باشند. از آن روی که هیچ سازمانی به صورت مشخص مسئول حمایت از کودکان نیست، آمار دقیقی از میزان تجاوزات به کودکان در دست نمی‌باشد و آن آماری هم که ارائه می‌شود بیانگر واقعیت‌ها نیست. البته قابل ذکر است که این حوزه نیز در دایره امنیتی رژیم اسلامی قرار می‌گیرد و فعالیت تحقیقی کارشناسان اجتماعی و روانشناسی در این مورد پیگردهای امنیتی و اعمال فشار را برای آن‌ها خواهد داشت .