کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اقشار ضعیف ایران از حق بیمه محروم می‌شوند

16:21 - 2 آبان 1396

کوردستان میدیا: بار دیگر وعده‌های روحانی محقق نشد و طرح بیمه سلامت به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان رژیم روز دوشنبه اول آبان ١٣٩٦ از پایان پذیرش دفترچه‌های بیمه طرح سلامت در مراکز درمانی خصوصی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان رژیم گفت افرادی که به صورت کاملا رایگان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، تنها در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان درمان خواهند شد.

نامبرده افزود: در صورتی که این افراد در درمانگاه‌های خصوصی پذیرش شوند، باید مابه‌تفاوت هزینه درمان را پرداخت کنند.

در همین رابطه محمدرضا فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت قم در مصاحبه با یکی از خبرگزاری رژیم گفت: بیمه‌شدگان بیمه سلامت تنها باید به پزشک‌های خانواده، مراکز دولتی و مراکز دانشگاهی مراجعه کنند.

به گفته مقام‌های رژیم بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت ایران طی سه سال گذشته تحت پوشش طرح بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیشتر قشر فقیر و بی درآمد ایران که بیشتر از ٤٠% جمعیت ایران را در بر می‌گیرد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند و طرح بیمه سلامت راهکاری نسبتا مناسب برای این قشر بود.

برنامه‌‌های موشکی و آرزوی رژیم برای دست‌یابی به توانایی ساخت بمب هسته‌ای در چند دهه اخیر، میلیاردها دلار از سرمایه مردم را صرف خود کرد که می‌توانست در راستای بهبود معیشت و رفاه مردم و نیز ارائه خدمات اجتماعی و پزشکی صرف شود. همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان هزینه‌های گزافی را به دنبال داشته و دارد، امری که با تخصیص بودجه‌های هنگفت به آن تنها فشارهای اقتصادی و مالی را بر مردم ایران چند برابر کرده است و موجب نابودی بنیادهای اقتصادی ایران شده است.