کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازداشت فله‌ای شهروندان کُرد در ارومیه پس از حادثه مدرسه \"راه شهدا\" اسلام‌آباد

14:07 - 4 آبان 1396

کوردستان میدیا: پس از حادثه مدرسه راه شهدا اسلام‌آباد، نیروهای اطلاعاتی رژیم اقدام به بازداشت شهروندان کُرد در این شهرک کرده‌اند.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، طی دو روز گذشته، شمار چشمگیری از شهروندان کُرد توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم در شهرک اسلام‌آباد ارومیه بازداشت گردیدند.

نیروهای اطلاعاتی این شهروندان کُرد را به اتهام شرکت در اعتراضات مردمی به تجاوز به دختری ١٢ ساله در مدرسه راه شهدا بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کرده‌اند.

گفته می‌شود، نیروهای اطلاعاتی رژیم والدین این دانش‌آموز کُرد را تهدید کرده‌اند که در مورد موضوع تجاوز به دخترشان سکوت اختیار کنند.

روز دوشنبه اول آبان ١٣٩٦ در پی انتشار خبری مبنی بر تجاوز یکی از کارمندان مدرسه‌ی راه شهدا در شهر ارومیه، مردم خشمگین به خیابان آمده و در مقابل مدرسه‌ مذکور تجمع کردند.

نیروهای سرکوبگر رژیم سعی داشتند که با ضرب و شتم مردم معترض، آن‌ها را از اطراف مدرسه متفرق کنند اما این عمل واکنش معترضین را در پی داشت که نهایتا به درگیری مابین مردم و نیروهای سرکوبگر ایران اسلامی انجامید.

درگیری میان مردم و نیروهای سرکوبگر چنان شدید و وسیع بوده که ٢٠ مامور رژیم اسلامی به علت شدت جراحات به بیمارستان خمینی اعزام شده‌اند. مردم خشمگین همچنین با هجوم به مدرسه راه شهدا علاوه بر شکستن شیشه‌های مدرسه، ماشین این سرایدار را نیز به آتش کشیدند.

قابل ذکر است که مقامات و مسئولین رژیم در ارومیه در رابطه با این موضوع دچار تناقض گویی شده‌اند. از سویی مدیرکل آموزش و پرورش استان ارومیه از وقوع تجاوز جنسی در مدرسه‌ی راه شهدا خبر می‌دهد اما از سوی دیگر فرماندار و معاون سیاسی-امنیتی آنرا تکذیب می‌کنند.