کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و حزب‌الله به دلیل استفاده از شهروندان به عنوان سپرانسانی

14:08 - 4 آبان 1396

کوردستان میدیا: بعد از اعلام استراتژی جدید رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، تمام سازمان‌ها و نهادهای حکومتی این کشور به صورت فشره و ضربتی در حال تحقق این استراتژی جدید آمریکا هستند.

بنابر گزارش مفصلی از خبرگزاری رویترز، تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا سه طرح را در رابطه با اعمال تحریم‌های گسترده علیه حزب‌الله لبنان به مجلس این کشور ارائه داده‌اند که هر سه طرح آن روز چهارشنبه چهارم آبان ماه بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید. براساس طرح نخست کلیه افراد، نهادها و شرکت‌هایی که به تامین منابع مالی و همچنین جذب نیرو با حزب الله همکاری کنند مورد تحریم قرارمی گیرند.

تصویب این طرح بعد از سخنان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، در مراسم یادبود حمله به مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت انجام می‌شود که اعلام کرده بود، آمریکا بیکار نمی نشیند تا آیت‌الله‌ها در تهران حملات دیگری علیه این کشور را طراحی کنند.

طرح دوم به جنایت‌های جنگی ایران و حزب‌الله اشاره دارد. بر اساس این طرح ایران و حزب الله لبنان به دلیل استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی مورد تحریم قرار می گیرند و طرح سوم نیز از اتحادیه اروپا می خواهد که حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

اهمیت این طرح‌ها در این است که نه تنها بر گستره و دامنه‌ی تحریم‌ها افزوده است بلکه کلیت سازمان حزب‌الله لبنان را به عنوان گروهی تروریستی شناخته و مورد تحریم قرار داده است.

قابل ذکر است که طرح چهارمی نیز در دستور کار مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد که بر برنامه‌ی موشکی ایران تمرکز دارد. این لایحه با هدف محدود کردن برنامه موشکی ایران تنظیم‌شده و توجه خاص به موشک‌هایی دارد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، تنظیم شده است.