کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سناتورهای آمریکایی خواستار بازرسی از تاسیسات نظامی ایران شدند

21:11 - 6 آبان 1396

کوردستان میدیا: شماری از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستند که تاسیسات نظامی ایران بازرسی شود.

شماری از سناتورهای آمریکایی که نگران فعالیت‌های نظامی و توانایی‌های موشکی ایران هستند در تاریخ پنج آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، خواستار آن شدند تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاسیسات نظامی ایران را بازرسی کند.

دیوید پردو، سناتور جمهوریخواه روز جمعه متن این نامه را منتشر کرده است. در بخشی از این نامه آمده است که، هنگام توافق اتمی با ایران، باراک اوباما، وعده داد که در چارچوب این توافق بازرسان قادر خواهند بود هر زمانی که اراده کنند به هر مکان مشکوک دسترسی داشته باشند. به باور نویسندگان این نامه عملا چنین امری اتفاق نیافتاده است.

این نامه در آستانه سفر آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران است که قرار بود روز شنبه شش آبان به تهران سفر کند، منتشر شده است.

آمریکا نگران مساله اتمی ایران است به همین خاطر بر میزان فشارهای خود افزوده است تا مانع از دست‌یابی این رژیم به سلاح اتمی شود.

آمریکا از آن بیم دارد که سپاه تروریستی پاسداران که هسته حکومت ایران را به دست گرفته و به عنوان اصلی‌ترین حامی ترور در جهان شناخته می‌شود، به سلاح اتمی دست یابد و امنیت جهان را به خطر بیاندازد و بر دامنه‌ی اقدامات تروریستی خود بیافزاید.