کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کاخ سفید: برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه باید راه ارتباطی بین تهران و بیروت قطع شود

15:07 - 7 آبان 1396

کوردستان میدیا: کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه و اقدام به بمباران شیمیایی مناطق غیر نظامی از اصلی‌ترین نمونه‌های جنایات جنگی حکومت بشار اسد طی سال‌های اخیر می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، هذر ناورت، طی سخنانی ابراز داشت: درباره خطر نفوذ ایران در منطقه اتفاق نظر وجود دارد، ما و همپیمانان منطقه‌ای در این زمینه اتفاق نظر داریم.

هذر ناورت مقابله با هلال ایرانی و جلوگیری از اقدامات مداخله جویانه‌ی این رژیم را از وظایف دولت آمریکان و هدف اصلی این کشور و همپیمانان منطقه‌ای آمریکا اعلام کرد که مورد تاکید موکد رئیس‌جمهوری آمریکا می‌باشد.

ناورت به مداخلات و اعمال تروریستی رژیم ایران نیز اشاره کرد و افزود: بررسی اقدامات ایران در دیگر کشورها نشان می‌دهد که این کشور، خیرخواه نیست. ما خواهان توقف این نفوذ بی‌ثبات‌کننده هستیم. او اظهار داشت: ندیدن ایران از زاویه توافق هسته‌ای قدیمی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

او به راه‌های ممکن برای مقابله با رژیم تروریستی ایران اشاره کرد و گفت: برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه نیازمند جلوگیری از برقراری ارتباط زمینی بین تهران و بیروت است، مسیری که به آن هلال شیعی اطلاق می‌شود. وزارت دفاع آمریکا عهده‌دار انجام این امر است و این موضوع به دقت تحت نظر قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به موضوع سوریه و جنگ داخلی این کشور و جنایاتی که دولت بعث با حمایت ایران و حزب‌الله‌لبنان انجام داده است پرداخت و مدعی شد که: مدت‌هاست بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مشروعیت خود را از دست داده و چیزی به پایان دوران او باقی نمانده است. او متذکر شد که: ملت سوریه نمی‌خواهد مردی که مسئول کشتن تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه و حمله به ملت با گازهای سمی است، رهبری این کشور را در اختیار داشته باشد
با آغاز قیام مردمی علیه حکومت ضدبشری سوریه و سرکوب خشن آن، اعتراضات مدنی، آرام آرام شکل خشونت‌باری به خود گرفت و در جواب به کشتار مردم به مبارزات مسلحانه بدل شد که با گذشت ٦ سال از آن هنوز ادامه دارد و هر روز حکومت سوریه بر دامنه‌‌ی جنایات خود می‌فزاید.