کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هر ساعت ٤٩ نفر روانه‌ زندان‌های ایران می‌شوند

14:33 - 8 آبان 1396

کوردستان میدیا: حاصل قریب به چهار دهه حاکمیت اسلامی بر ایران افزایش میزان بزه، ناامنی اجتماعی، تجاوز به کودکان، افزایش قتل و خودکشی و گسترش دامنه‌ی آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

حسن موسوی چلک طی اظهاراتی اعلام کرد که از سال ٥٧ تاکنون میزان آسیب‌های اجتماعی در ایران چند برابر شده است. موسوی چلک که روز یکشنبه هفتم مرداد ١٣٩٦ در همایش سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده سخن می‌گفت اعلام کرد: در سال ۵۸ در هر ساعت ۱۰ نفر در ایران به زندان می‌افتادند اما در حال حاضر این رقم به ۴۹ نفر در ساعت رسیده است.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی به افزایش بی‌سابقه خشونت در سطح جامعه ایران اشاره کرد و گفت: امروز خشونت در جامعه به حدی شده که شاهد سالمند آزاری هستیم.

رژیم اسلامی ایران که اساس وجودی خود را بر گسترش حاکمیت شرع از طریق قبضه‌ی قدرت در ایران و نیز صدور انقلاب به خارج بنیاد نهاده برای رسیدن بهاهداف خود از بکارگیری اشکال متفاوت خشونت ابایی نداشته، امری که مستقیما در جامعه باعث بازتولید آن و از بین رفتن نورم‌های اخلاقی و اجتماعی شده است.

موسوی همچنین اظهار داشت که: بیش از ۱۵ میلیون و ۲۰۰ پرونده در دادگاه‌های ایران در حال رسیدگی است.

پیش از او نیز علیرضا حمیدی‌فر، مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا، اعلام کرده بود که «آسیب‌های اجتماعی در ایران به شدت رو به افزایش است و باید برای کنترل و حل آن اقداماتی صورت گیرد.»