کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزارت خارجه آمریکا: برنامه‌ی موشکی ایران ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است

14:24 - 10 آبان 1396

کوردستان میدیا: صرف میلیاردها دلار برای دست یابی به سلاح اتمی و توان ساخت موشک‌های بالستیک نه تنها اقتصاد ایران را به نابودی کشانده بلکه امنیت خاورمیانه و جهان را نیز با تهدید جدی روبرو کرده است.

بعد از آنکه فرمانده سپاه تروریستی پاسداران طی سخنانی برد موشک‌های ایران را بنابر سیاست‌های علی خامنه‌ای تنها محدود به دوهزار کیلومتر اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا به اظهارات این تروریست واکنش نشان داده و سخنگوی آن در کنفرانسی خبری کلیت برنامه‌ی موشکی ایران را تهدیدی علیه آرامش و ثبات منطقه و جهان خواند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جواب یکی از خبرنگاران که به سخنان فرمانده سپاه تروریستی پاسداران اشاره کرده بود گفت: همه ما می‌دانیم، و نیز متحدان ما در منطقه هم می‌دانند، که موشک‌های بالیستیک ایران، نه تنهای تهدیدی علیه آمریکا که تهدیدی علیه هم‌پیمانان ما در منطقه است.

نائورت افزود: قطعا کشورهای هم‌پیمان ما در منطقه در این برد قرار می‌گیرند.

او در ادامه کنفرانس خبری به سیاست کلی ایالات متحده‌ی آمریکا در قبال برنامه‌ی موشکی ایران پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که آن‌ها به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل می‌کنند، و این (موشک‌ها) را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌دانیم.

بعد از هشت سال ریاست‌جمهوری اوباما و پیگیری سیاست تحمل و سازش با رژیم تروریستی ایران، جمهوری اسلامی ایران توانست از موقعیت پیش آمده در راستای پیشبرد برنامه‌های تروریستی خود بهره ببرد اما با روی کار آمدن دولت ترامپ و در پیش گرفتن استراتژی جدیدی در قبال رژیم اسلامی، فشارها برای کنترل این رژیم تروریستی به شدت افزایش یافته است.