کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حزب دمکرات و حزب کمونیست کوردستان عراق نشستی با هم داشتند

15:47 - 14 آبان 1396

کوردستان میدیا: حزب دمکرات کوردستان ایران طی نشستی با هیئتی از حزب کمونیست عراق، به بحث و گفتگو درباره مسائل روز پرداختند.

روز شنبه سیزدهم آبان ١٣٩٦، هیئتی از حزب کمونیست عراق با سرپرستی ابو تارا دیداری با دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران داشتند که از سوی مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات و شماری از اعضا رهبری حزب مورد استقبال قرار گرفتند.

ابو تارا هدف از این دیدار را، نشستی با حزب دمکرات همچون دوست دیرین حزب کمونیست و گفتگویی دوستانه در ارتباط با وضعیت کنونی کوردستان، به ویژه تحلیل رویدادهای اخیر و حملات دولت عراق به کرکوک و مناطق دیگر کوردستان عراق و سکوت هم‌پیمانان در برابر این فجایع اعلام کرد.

در این نشست توطئه‌های دشمنان کورد و عقیم کردن دستاوردهای سیاسی و ملی کورد در کوردستان عراق و عواقب مخرب این توطئه‌ها و تاثیر آن بر بخش‌های دیگر کوردستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این دیدار بار دیگر بر این واقعیت تاکید شد که تنها راه مقابله با دشمنان کورد، اتحاد و هماهنگی احزاب و جریان‌های سیاسی با پشتوانه مردم کوردستان است.

هر دو هیئت در پایان نشست مذکور بر وسعت بخشیدن به روابط سیاسی فی‌مابین تاکید کردند و مصطفی هجری از این دیدار دوستانه قدردانی کرد.