کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ولیعهد عربستان: حمایت‌های رژیم ایران از حوثی‌ها، سیاستی خصمانه است

21:40 - 16 آبان 1396

کوردستان میدیا: محمد بن سلمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بریتانیا، حمایت‌های تهران از حوثی‌های یمن را سیاستی خصمانه این کشور علیه عربستان سعودی دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، سه‌شنبه شانزدهم آبان در گفت‌وگوی تلفنی با بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا اظهار داشت که عربستان سعودی شلیک موشک از یمن به ریاض را به عنوان یک اقدام نظامی مستقیم و خصمانه از سوی ایران تعبیر می‌کند. او در این گفتگوی تلفنی متذکر شد که: ممکن است عربستان این موشک‌پرانی را به عنوان اعلان جنگ از سوی ایران به این کشور تلقی کند.

شنبه سیزدهم آبان ١٣٩٦، حوثی‌های یمن یک موشک بالستیک اسکات با برد ۸۰۰ کیلومتر را به سوی ریاض شلیک کردند که سامانه دفاع موشکی عربستان سعودی توانست آنرا دفع کند. قابل ذکر است عربستان سعودی در پاسخ به این حمله موشکی همه گذرگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی یمن را مسدود کرده است.

در همین راستا ائتلاف به رهبری عربستان سعودی طی بیانیه‌ای در روز دوشنبه پانزدهم آبان این اقدام را اعلان جنگ ایران به عربستان دانست.

حوثی‌ها از گروه‌های تروریستی حاضر در جنگ داخلی یمن می‌باشند که کاملا تحت حمایت رژیم اسلامی ایران می‌باشند و بنابر گزارشات متعدد سازمان‌های بین‌المللی، ایران توانسته‌ است طی سال‌های اخیر تعدادی از موشک‌های بالستیک ساخت خود را در اختیار این گروه قرار دهد.