کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، سرکوب فعالان کارگری را محکوم کرد

20:23 - 17 آبان 1396

کوردستان میدیا: دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری طی نامه‌ای سرکوب شدید فعالان کارگری را نقض فاحش حقوق مدنی در جمهوری اسلامی ایران دانست.

شارو بارو، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، روز سه‌شنبه شانزدهم آبان ١٣٩٦، طی نامه‌ای به علی خامنه‌ای رهبر رژیم اسلامی ایران، از سرکوب فعالان کارگری و ممانعت از فعالیت سندیکاهای کارگری انتقاد و آنرا محکوم کرد. بارو، از رژیم اسلامی خواست تا هر چه‌ سریع‌تر محمود صالحی، ابراهم مددی و داود رضوی، از فعالان کارگری محبوس در زندان‌های ایران را آزاد و به حقوق آن‌ها احترام بگذارد.

در این نامه که به صورت اختصاصی به وضعیت محمود صالحی فعال کارگری کورد پرداخته شده آمده است: ما به شدت نگرانی خود را از وضعیت جسمانی محمود صالحی اعلام می‌کنیم و نباید به زندان بازگردانده شود و تمامی اتهام‌های وارد شده به او باید لغو شوند. او در ادامه نامه‌ی خود متذکر شد که: آزادی فعالیت تشکل‌های کارگری باید به رسمیت شناخته شود و فعالان کارگری محکوم به زندان نشوند.

بنابر گزارشات منتشر شده، بامداد روز جمعه دوازدهم آبان محمود صالحی به دلیل تشدید بیماری قلبی‌اش از زندان سقز به بیمارستان خمینی این شهر منتقل شده است. صالحی پس از بازداشت در اردیبهشت سال ۹۴،‌ کلیه‌هایش را به دلیل عدم رسیدگی و عدم تحویل داروهایش در بازداشتگاه اطلاعات سنندج از دست داده است.