کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٣٤ سازمان غیر دولتی خواستار تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران شدند

21:08 - 17 آبان 1396

کوردستان میدیا: بیش از ۳۰ سازمان غیردولتی خواستار تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم اسلامی ایران در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.

بنابر گزارشات منتشر شده، ٣٤ سازمان غیردولتی طی نامه‌ای خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل از این نهاد خواستند تا نقض گسترده حقوق بشر در ایران را محکوم و علیه رژیم اسلامی قطعنامه‌ای را به تصویب برسانند.

سازمان‌های مذکور با اشاره به قوانین و سیاست‌های فاشیستی جمهوری اسلامی که به تداوم نقض حقوق بشر در ایران انجامیده است، از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند تا ایران را برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشر زیر فشار گذاشته و مصرانه از تهران بخواهند به تعهداتش در این زمینه پایبند باشد.

جلسات کمیته اجتماعی، حقوق بشر و فرهنگی مجمع عمومی سازمان ملل در حال برگزاری‌ست و قرار است این کمیته هفته آینده درباره پیش‌نویس قطعنامه مربوط به ایران رأی‌گیری کند.

در روزهای آغازین آبان ماه ١٣٩٦، عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امو حقوق بشر ایران طی گزارشی از وضعیت بغرنج حقوق بشر در ایران خبر داد و اظهار داشت که: طی شش ماه نخست سال ٢٠١٧ تعداد اعدام‌ها، نقض حقوق اقلیت‌های دینی و قومی و نیز فشار بر مدافعان حقوق بشر ایران از سوی رژیم اسلامی ایران به شدت افزایش یافته است. خانم جهانگیر گزارش کرد که از ماه ژوئن به این سو دوازده روزنامه نگار و ۱۴ نفر فعال شبکه های اجتماعی بازداشت شده اند یا در برایشان حکم صادر شده است. او متذکر شد که شکنجه روحی و جسمی بازداشت شدگان همچنان در ایران ادامه دارد.

رژیم فاشیستی-مذهبی ایران تاکنون به گزارشگران فعلی و پیشین سازمان ملل اجازه ورود به ایران را نداده است.