کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

خزانه‌داری آمریکا: هرکه با سپاه معامله کند باید خطر آن را نیز قبول کند

15:26 - 18 آبان 1396

کوردستان میدیا: معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا طی نشستی به ارائه توضحیاتی در باب تحریم‌ها علیه سپاه و برنامه موشکی ایران پرداخت.

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، چهارشنبه ١٧ آبان در نشستی خبری در رابطه با تحریم‌های جدید علیه رژیم تروریستی ایران و تاثیرات آن گفت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، در مقابله با گروه‌های تروریستی و حکومت‌های سرکش نقش عمده‌ای بازی کرده و بر فشارها بر ایران و سپاه پاسداران افزوده‌است.

معاون خزانه‌داری متذکر شد که از زمان روی‌ کار آمدن دولت ترامپ، طی ده ماه گذشته، هفت دور تحریم علیه ۷۲ شخصیت و سازمان در چین، ایران، لبنان و اوکراین را که با برنامه‌های موشکی و تروریستی سپاه پاسداران و رژیم ایران و یا نقض حقوق بشر در ایران، ارتباط و پیوندی داشته‌اند اعمال کرده است. او در ادامه سخنان خود افزود: هرکه با سپاه معامله کند باید خطر آن را نیز بپذیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا، مرداد ١٣٩٦ با امضای طرح تشدید تحریم‌های ایران راه را بر گسترش دامنه‌ تحریم‌ها علیه رژیم اسلامی و سپاه تروریستی ایران هموار کرد. در همین راستا دونالد ترامپ در ٢١ مهر طی اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران عدم پایبندی دولت خود به برجام و آغاز دور جدید تحریم‌ها را اعلام کرد. بعد از سخنان ترامپ وزات خزانه‌داری آمریکا کلیت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و در آبان ماه نیز قانون معروف به کاتسا به منظور تشدید تحریم‌ها و خنثی کردن اقدامات تروریستی و برنامه‌های موشکی ایران از سوی دولت آمریکا فعال شد.