کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فاکس نیوز: \"ماهان ایر\" به دست سپاه اداره و کنترل می‌شود

21:29 - 20 آبان 1396

کوردستان میدیا: فاکس نیوز اظهار داشت که شرکت هواپیمایی ماهان ایر نقل و انتقالات پرسنل، لجستیک و شبه نظامیان وابسته به سپاه را بر عهده دارد.

بن اومسکی طی گزارشی که توسط فاکس نیوز منتشر شده است مدعی شده است که خط هوایی ماهان ایر تجاری نبوده، بلکه تحت عنوان یک شرکت خصوصی نقل و انتقالات پرسنل، لجستیک و شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران را در منطقه را بر عهده دارد.

در این گزارش جامع به رابطه پیچیده قاسم سلیمانی با دیگر فرماندهان ارشد سپاه که در جنگ هشت ساله ایران و عراق تحت فرمان او بودند پرداخته شده است. این افراد از جمله حمید عرب نژاد، مدیرعامل ماهان ایر، مانند سلیمانی اهل کرمان هستند، جایی که ماهان ایر در آنجا ثبت شده است. جالب است که این فرماندهان که تحت عنوان مدیران ارشد در شرکت ماهان ایر اشتغال دارند، همچنان لباس نظامی به تن می کنند.

بنابراسنادی که این گزارش منتشر کرده است شرکت هواپیمایی ماهان ایر که بزرگترین خط هوایی تجاری ایران محسوب می شود در طول شش سال جنگ سوریه، نقش فعالی در جابجایی نیروهای سپاه پاسداران و لوجستیک داشته است.

لازم به ذکر است که این شرکت هواپیمایی در سال ٢٠١١ تحت تحریم‌‌های وزارت دارایی آمریکا قرار گرفته است و همچنین نیروی قدس در سال ۲۰۰۷ برای حمایت های عملی از طالبان و دیگر گروه های تروریستی از سوی آمریکا تحریم شده بود.