کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اتحادیه‌های کارگری خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط محمود صالحی شدند

21:43 - 20 آبان 1396

کوردستان میدیا: چندین اتحادیه و سازمان دفاع از حقوق کارگران ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از محمود صالحی، فعال کارگری بازداشت‌شده اعلام کردند.

روز شنبه بیستم آبان ١٣٩٦ تشکل‌های کارگری ایران، طی بیاننامه‌‌ای از بازداشت دوباره محمود صالحی انتقاد کردند و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شدند.

در این بیانیه از زنجیر زدن به پای این فعال کارگری روی تخت بیمارستان به سختی انتقاد شده و این کار را غیرانسانی و به‌جا مانده از سبعیت دوران بردگی توصیف کرده‌اند. این اتحادیه‌ها خواستار دسترسی محمود صالحی به امکانات بهداشتی بهتر و انتقال او به بیمارستان مجهزتر شدند.

محمود صالحی، اولین بار در سال ١٣٥٩ توسط نیروهای امنیتی رژیم اسلامی بازداشت و پس از آن تا سال ١٣٦٥ مجموعا پنج بار به اتهام همکاری با احزاب کوردی به زندان افتاده است، او در سال ١٣٧٣ شمسی، بار دیگر به جرم همکاری با احزاب کوردی بازداشت شد.

صالحی دو بار دیگر در سال ١٣٧٧ به مدت ده ماه و در سال ١٣٨٥ به مدت ۳ سال به همین جرم در زندان بسر برده است. او مجموعا هشت سال را در زندان‌های رژیم تروریستی اسلامی ایران گذرانیده است.

محمود صالحی از پایه گذاران کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری می‌باشد و که به این دلیل نیز مدت دو سال و نیم زندان را تحمل نموده است. او بار دیگر در سال ١٣٩٠ در کرج بازداشت شد و آخرین بازداشت وی در سال ١٣٩٤ در منزل شخصی وی در شهر سقز اتفاق افتاد.

لینک مرتبط:
کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، سرکوب فعالان کارگری را محکوم کرد